Som jag skrev tidigare, har du en tappet plate som är antingen av/spucken/saknar fjädern så skulle nozzlen uppföra sig konstigt.
Har du provat att trycka tillbaka nozzlen förhand? Om du kan med lätthet trycka tillbaka den kanske fjädern är boven i det hela.
Efter att ha tittat på filmen så vet jag inte riktigt vad du anser är konstigt med nozzelns rörelser?
Den ser fullständigt normal ut, på semi stannar nozzeln ganska konsekvent i tillbakadraget läge, under auto varierar det lite beroende på när du släpper avtryckaren?
Det är något annat som orsakar problemet med matningen. Antingen att du har fel längd på nozzeln, taskiga fjädrar i magasinen, skit i matningsröret eller annat. Har du testat med olika magasin? Testa med ett high cap bara för att se om du inte gjort det tidigare, om det matar bra så ligger problemet antingen i dina magasin eller i matningsröret. I mitt fall löstes samtliga missmatningsproblem jag hade i min SPR efter att jag bytte hopup-hus till ett bättre (Madbull Ultimate).
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
ohman skrev:Efter att ha tittat på filmen så vet jag inte riktigt vad du anser är konstigt med nozzelns rörelser?
Den ser fullständigt normal ut, på semi stannar nozzeln ganska konsekvent i tillbakadraget läge, under auto varierar det lite beroende på när du släpper avtryckaren?
Det är något annat som orsakar problemet med matningen. Antingen att du har fel längd på nozzeln, taskiga fjädrar i magasinen, skit i matningsröret eller annat. Har du testat med olika magasin? Testa med ett high cap bara för att se om du inte gjort det tidigare, om det matar bra så ligger problemet antingen i dina magasin eller i matningsröret. I mitt fall löstes samtliga missmatningsproblem jag hade i min SPR efter att jag bytte hopup-hus till ett bättre (Madbull Ultimate).
Det låter bra, är inte så insatt så antog att den skulle tillbaks hela tiden bara
Nozzeln funkade innan uppgraderingen, har prövat med ny o gammal nozzle. Även provat helt nya magasin samt gamla och ingen matning. Men kollade runt på nätet och verkar som en sector clip skall underlätta matning vid hög rof! Skall försöka fixa detta i veckan så återkommer jag med förhoppningsvis en lösning
Nu har jag pulat och har nog plockat ner boxen ca 50 ggr!
Men nu funkar "allt"!
Sket i mosfeten "den gick sönder" så polarn fick löda om den så nu kör jag utan mosfet!
Det som krånglade var som tidigare nämnt matningen, sen krånglade triggern.
Matningen var att byta nozzlen till original, samt att sätta på ett delayclip "namn?"
Sen det största problemet var att jag inte förstod varför auto och semi bara fastnade då och då!
Så såg att den runda/ovala saken som roterar när man ändrar på safe/semi/auto hade låst sig så den gick inte som planerat.
Tog loss den och fettade in den så nu glider det på bra!
Men snacka om att vapnet är känsligt hur hårt man skruver fast skruvarna. Skruvar jag stockskruven för hårt så sluter auto fungera!
Provade skjuta med 7 v Lipo och matade på bra, med 11 V Lipo så blir ett klick en skur på 3/4 kulor. Så vips så hade man burst!
Liten notis till alla nybörjare som tror att kulorna inte gör någon skillnad! Jag trodde att folk bara pratade och det var mer "känsla" en realitet men efter dagens spel i gbg så säger jag bara följande! Köp bra kulor!
Köpte nått med devil, green devil eller nått! Matar kanoners i m4an