Hjälp med vapen och utrustning!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Einherjar

Hjälp med vapen och utrustning!

Inlägg av Einherjar »

Hjälp med vapen och utrustning var det. Lite info bara: Jag har officiellt inte börjat spela airsoft eftersom jag inte fyllt 18 än. :( (Har bara spelat i smyg med några polare)
Nästa år så fyller jag 18 då och jag funderar på att börja spela seriöst. Därför så kollar jag på lite olika vapen och utrustning.
Jag har arbetat ihop en del pengar samt sparat och jag tänker mig en start budget på runt 7000 kr.

Här följer en lista på allt:

Vapen: G&G GR15 Raider Blowback - 3299 kr

Batteri: (Extra) Intellect NiMH 9,6V 1600mAh Cranestock - 449 kr

Magasin: (Extra) Magasin i metall till Colt M4A1 RIS, eldrivet gevär 300 BB´s - 199 * 3

Summa: 4345 kr

Övrigt:

Väska: Gevärsfodral 100x32 cm Svart - 449 kr

Sikte: Jackal 1x30 Röd & Grönpunkts sikte Rail - 695 kr

Jacka: M90 Bdu Jacka - 299 kr

Handskar: Jackal Gear Tactical Handskar Halvfinger - 149 kr

Knäskydd: Knäskydd Svart - 179 kr

Glasögon: Skyddsglasögon Commando Air Pro Clear - 249 kr

Stålnätsmask: Jackal Gear Stålnätsmask Half Face Svart - 199 kr

Ammunition: (Extra) Blaster Premium 0.25g 3000 bbs - 149 kr * 2

Höftväska: Höftväska Woodland med Flaska - 129 kr

Summa: 2646 kr

Totalt: 6991 kr

(Alla priser enligt Tactical Store)

Det va allt. Som ni ser så känner jag verkligen inte för helmask, och jag har redan byxor i woodland.

Säg vad ni tycker och vad som alternativt kan förbättras och eller ändras.

Tack / Mvh

Gwlyddyn

Re: Hjälp med vapen och utrustning!

Inlägg av Gwlyddyn »

Finns elva miljoner trådar om samma sak. Sök och du skall finna.

..men eftersom jag är en så fin och snäll människa kommer här lite tips:

Bössa: Finns mycket begagnat till bra mycket bättre pengar. Vill du ha nytt? Köp på taiwangun.com istället.

Batteri: Köp ett Lipo istället. NiMh är skit.

Magasin: Köp Midcap istället för Hicap.

Gissningsvis skulle prylarna kosta hälften om du köpte utomlands.

Einherjar

Inlägg av Einherjar »

Tack för svaret!
Vapnet eller bössan som du kallar det har jag tvekat lite på. Saken är den att jag har hört att man inte ska köpa begagnat om man är nybörjare eftersom det är mycket fixande med vapnet då.
Det som jag glömde nämna är att jag helst vill köpa svenskt. Med tankte på frakt, garantin, och support. Sen vill jag hellre stödja ett svenskt företag. :p

Ang. batteriet så kollade jag upp det, men det verkade inte finnas passande typ.

Magasin ska jag kolla upp!

återigen tack!

Mvh

Stygge

Inlägg av Stygge »

Du får 3-5 LiPo acc från hobbyking.com för samma pris som det du kollat på, osäker på om de billigare passar i stocken dock. Finns billiga LiPo-laddare på samma ställe.

Hi-Caps är big nono, de flesta större spel och även en hel del söndagsspel har mer eller mindre förbud mot dessa i annat än understödsvapen.

Fearless

Inlägg av Fearless »

Miljökulor kan vara bra också då många utomhusspel kräver det. Så vill du ha Blasterkulor så välj Open Blaster istället. Finns även på Jula för 139:- :)
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

maximillian

Re: Sv: Hjälp med vapen och utrustning!

Inlägg av maximillian »

Skulle inte vilja påstå att det är mer fixande med en begagnad bössa än med en språjtans ny...

Köper du av folk som har goda vitsord i sina redovisningsr här på ASS så får man ju oftast det som beskrivs...

En ny bössa kan trassla och behöva en del kärlek den med.
Att mecka med bössorna är ju en av de saker man bör lära sig om man ska lira airsoft.

Däremot så har man ju konsumentköpslagen på sin sida om man köper från svensk ÅF, däremot så finns det en eller ett par ÅF man bör sky som pesten.

Kolla på Airsoftbörsen här på Airsoftsverige och kolla upp säljarens Affärsredovisningar är mitt tips... Dock behöver man vara 18 för att kunna ansöka om jag inte missminner mig...

NiMh batterier slutade man med för ett par år sedan, LiPo all the way.

Nicolai

Inlägg av Nicolai »

Antingen är jag blind och har missat det helt, eller så har du inte skrivit det, någon form av väst/bärsystem för alla magasin/reservkulor + vad du nu vill ha med dig är att rekommendera! :)
Eller hade du tänkt ha allt i höftväskan? Känns som det kan bli lite bökigt IMO...

Edit* Stavning

p33krN

Inlägg av p33krN »

Gorka - 1300kr
Smersh - Ca 1500kr
AK74M, 6 magasin - 1400kr
Annat - 1000kr

Totalt: 5200

Vapen från taiwangun. Gear från forumet eller ryss-sidor.

ohman

Inlägg av ohman »

Siktet fungerar utmärkt.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Thinker

Inlägg av Thinker »

Köp det som krävs för spelande och strunta i det som är kul att ha men som kostar pengar.

Strunta i knäskydd, höftväskan, vapenväska, rödpunktsiktet, ansiktsskyddet mm som kostar pengar men igentligen inte ger mycket för spelet i början.

Köp ett par kängor och tåliga byxor (M90), det behövs.
Ska du ändå köpa ögonskydd och vill ha mask alternativ köp något som bättre står emot imma, goggles med thermal dubbelglas. "http://www.tacticalstore.se/se/art/jt- ... lglas.php"
Köp lipo batteri samt en lipo laddare, bättre än NiMH batterier.
Köp standard eller midcap magasin istället för hicap samt en köp en BBloader för laddning.
Köp en enkel väst som en billig chestrig (Mil-Tec Mag Carrier Chest Rig Olive, 299kr)
Vill du lyxa på så köp en radio. Baofeng UV-B5 är bra och billig dubbelbandare, och många många här har köpt från 409shop. Blir dyrare köpa PMR eller liknande från sverige först (285kr från 409shop, frakt ingår, med litet headset).
This space intentionally left blank

Skriv svar