co2 vapen

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Grenen89

co2 vapen

Inlägg av Grenen89 »

Har tittat runt lite på forumet och ändå inte lyckas hitta något klart svar på hur man skall ta hand om Co2 vapen, skall det vara kvar co2 i vapnet när man är färdig eller inte ? Hur tar man bäst hand om sin co2 pistol? Har nyss köpt en Dan wesson 6" low power.

TwinkleDew

Re: co2 vapen

Inlägg av TwinkleDew »

Smörj upp den då och då. Ta inte ut patronen. Då slösar du massa dyr kolsyra.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Grenen89

Inlägg av Grenen89 »

Hur smörjer man vapnet ? Lite siliconspray på patronen ?

Plinker

Inlägg av Plinker »

Silikonspray är lite väl flyktigt kanske. (Silikon)olja är bättre.

För den som är lat finns det annars dyra "underhållspatroner" (c02 blandat med silikon) att köpa. Smörjer väl insidan lite bättre kanske men har svårt att tro att de är värda pengarna ändå.
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

Caim

Inlägg av Caim »

Rätta mig om jag har fel, men ska man inte ta ut CO2 patronen när inte pistolen används? Kolsyran torkar väl ut packningarna annars? Gas magasin ska ju förvaras med gas i, men tror inte det är samma med CO2 maggen.

NonEx

Inlägg av NonEx »

Caim har helt rätt. De flesta CO2 vapen har instruktioner om att inte lämna dom med CO2 patron i när de inte används.

Dantheman

Inlägg av Dantheman »

Använd Pellgun oil på tippen av varje patron och lämna lite kolsyra kvar i patronen när du inte använder den. Om du lämnar en CO2 picka utan någon sorts olja på "nozzeln" och på packningen så kommer den att torka ut. Jag har gjort så på alla mina luft pickor och AS pickor. Alla fungerar felfritt än idag även efter 2års användning. :) Pellgun oil kan du beställa på Tex, Cabom.se Hurricane.luftvapen.se

Grenen89

Inlägg av Grenen89 »

Så om jag tar en droppe pellgun oil på patronen så kan den sitta kvar i pistolen under en vecka eller två utan torka grejerna ? =)

Dantheman

Inlägg av Dantheman »

Precis. Nyligen var jag ute och sköt med mina luft pickor, Bara dabba på 1-2 droppar på patronen och låt den vara kvar. I princip så är det samma sak som med gas magasin. Båda innehåller "gas" och
utan smörjning så spricker packningar. :)

Grenen89

Inlägg av Grenen89 »

Alright, kör på det !

Skriv svar