HJÄLP! Får ej isär min GG TR4-18

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Bankaren

HJÄLP! Får ej isär min GG TR4-18

Inlägg av Bankaren »

Hej! har du införskaffat mig en precisionspipa och skulle nu sätta in den i min G&G TR4-18 http://www.garderoben.se/gg-tr418-light ... c-485.aspx
Men jag förstår och kan verkligen inte få isär den, provat att ta ut låsbultarna både fram och bak, samt skruva upp skruven vid handskyddet.

Är helt ny inom airsoft meck! hjälp hjälp!

ohman

Re: HJÄLP! Får ej isär min GG TR4-18

Inlägg av ohman »

Kanske detta kan vara till hjälp?
Alternativt denna :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Bankaren

Inlägg av Bankaren »

Mitt problem är då att jag inte kan få upper receiver att åka så fint av som de visar i alla filmerna. Jag har självklart letat runt på internet, men det finns ingen som plockar isär just mina bössa utan de kör på karbin versionen av min. Jag har försökt allt ifrån våld till mindre våld.

"GOOGLE KOMMENTARER SOM MATCHAR"

Henry Wong 7 månader sedan
how do you take off the upper receiver? i tried to slide it off after taking out the front and rear body pins but the thing just wont won't budge.
Svara ·

xArnthorx 6 månader sedan
I'm having the same problem man, did you mange to find a solution?
Svara · som svar på Henry Wong

ohman

Inlägg av ohman »

Om du tar lös sprinten som sitter strax framför magasinbrunnen ska det gå att ta av upper recievern. Normalt sett så finns ett liten upphöjning på gearboxen som hakar i "laddningshandtaget" (vad det nu heter egentligen, handtaget som du drar bakåt för att öppna patronutkastet). Så det behöver man dra bakåt lite och lyfta uppåt så att gearboxen kommer ut ordentligt.

Om det inte hjälper (dvs den sitter stenhårt ändå) så är det antingen extremt tight passform, eller att de gjort något begåvat som att limma. Men jag har aldrig hört talas om att någon limmat ihop upper och lower reciever.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Bankaren

Inlägg av Bankaren »

Nu var det fixat! Det var nog som du sa att det är en extremt tight passform, fick av den till slut och nu sitter det en ny 455mm madbull tight bore pipa i (dold av en silencer):)

Possum

Inlägg av Possum »

lite sent nu då du redan lurat ut det! Men bössan har en tight fit (har en likadan) samt att du måste dra tillbaka chargin handle lite, och när du drar isär bössan så håll charginghandle på plats. Hojta om du behöver hjälp med nått. har meckat mycket med min tr4-18 :)

Skriv svar