lagligt i Island?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
spinko

lagligt i Island?

Inlägg av spinko »

Som tråden frågar, är airsoft lagligt i island?

Träffat islänning som säger att det inte är det. Så jag undrar om han var dåligt insatt eller om det finns ett korn sanning i hans uttalande. Då vänder jag mig till de upplysta med frågan :)
UPS Kanske, kanske inte

"om man hänger upp och ner kan man slappna av på ett annat sätt"

MiqaFox

Re: lagligt i Island?

Inlägg av MiqaFox »

Google gav inte mycket. Dock så nämns det inte på wikipedia, vilket inte säger allt, men en del iaf.
http://en.wikipedia.org/wiki/Legal_issues_in_airsoft
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

spinko

Inlägg av spinko »

Sååå. hur ska man tolka det då? Att island inte finns för att det inte står på wikipedia? :D . Eller är dom så pass isolerade att dom inte hört talas om det.

Uppskattar hjälpen dock, tack migafox
UPS Kanske, kanske inte

MiqaFox

Inlägg av MiqaFox »

Upp till tolkning. Att det inte står på wikipedia betyder ju ingenting, då någon faktiskt måste skriva dit det. Dock har jag sett att listan stämmer bra i många fall, vilket inte betyder att något inte missats. Skulle en islänning säga till mig att det var olagligt skulle jag nog tro honom.

Hittade detta nyss:
Wish Airsoft would be legal here in Iceland, know a few (alot) guys that would be playing all weekends if it were legal.
It's legal to own a AirSoft weapon as long as you have a gun permit, and register the AirSoft weapon to your gun permit.
All air weapons are required to be registered.
http://www.militaryphotos.net/forums/ar ... 22754.html

Av det korta citatet tar jag det som att man mer eller mindre måste ha licens för riktiga vapen för att kunna äga airsoft lagligt.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

spinko

Inlägg av spinko »

A moment of silence for our brothers who have a hard time playing airsoft in Iceland. Tack för ett bra svar
UPS Kanske, kanske inte

Djihani

Inlägg av Djihani »

De skulle ändå få hålla sig till CQB i övergivna mansions efter finanskrisen. Stackarna har inga skogar och hela ön är täckt med möglig kullersten :D
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

Skriv svar