Hjälp med M90-kläder

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Erkaaan93
Inlägg: 24
Blev medlem: sön mar 17, 2013 1:38 pm

Re: Hjälp med M90-kläder

Inlägg av Erkaaan93 »

@700mb: Okej :) kanske gjorde ett onödigt köp då ;) tror också att bara en lätt fältskjorta eller t-shirt duger. Men tror hur som helst inte att jag byter ändå. Efter att ha kollat skillnaden på bara byxorna mellan 180/75 och 180/85 så sket jag i det. Det är löjligt stor skillnad mellan midjemåtten t.ex. Så antar också att jackan skulle bli för stor den med. Kanske inte med skjorta och tröja under, men definitivt med t-shirt under. Tror nog att jag är för noggrann, alla andra i min familj sa att det såg bra ut så, ingen tyckte att allt var för tajt. Å andra sidan så är det ju mest upp till en själv, hur man tycker det känns men. Vafan, blir det för litet i slutändan så köper jag nytt :) ska säkert ändå kravla runt i skogen hej vilt :d kommer bli slitet ändå, förr eller senare.. hahaha..

10 april 2013, 22:17:

Ghost
Inlägg: 20
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:21 am

Re: Hjälp med M90-kläder

Inlägg av Ghost »

Jag har själv storlek 180/85 till mina 180 cm och 90 kg. Då kan jag ha kroppsskydd, fältskjorta och t-shirt under jackan utan problem.
Vet om det hjälper dig något men jag hoppas det :)

Erkaaan93
Inlägg: 24
Blev medlem: sön mar 17, 2013 1:38 pm

Re: Hjälp med M90-kläder

Inlägg av Erkaaan93 »

@Ghost: Okej.. dock väger jag bara 75-76.. så 85 kilos grejer till min vikt vet jag inte om det är så bra :P möjligtvis jackan.. men inte så breda byxor :P det vettefan ;) har du någon bild du kan länka till? skulle vilja se hur den sitter på dig :P så att jag får en bild av hur det ser ut med en större jacka och byxor :) eller om du kan lägga upp någon någonstans? vore väldigt uppskattat. Har inte helt bestämt mig ännu ;)

10 april 2013, 22:56:

Ghost
Inlägg: 20
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:21 am

Re: Hjälp med M90-kläder

Inlägg av Ghost »

Det var mest så att du kunde få ett hum om storleksförhållandet :)
Har tyvärr ingen bild men jag kan ju alltid dra på mig grejerna och agera fotomodell för en liten stund ;) Men det får bli imorgon :)

Erkaaan93
Inlägg: 24
Blev medlem: sön mar 17, 2013 1:38 pm

Re: Hjälp med M90-kläder

Inlägg av Erkaaan93 »

@Ghost: Okej :) Gör det fan :D vore asschysst! kan lägga till dig, så kan du skicka en länk i ett meddelande :) det kan vara avgörande för mitt beslut :) frågan är ju dessutom om olika leverantörer har olika storlekar fast de använder samma enheter? Även fast det är exakt samma jacka och byxa.. det vore ju skumt om det var så, men det kan jag väl ändå inte tänka mig :)

11 april 2013, 00:18:

Skriv svar