Wasp: jag har en billig från Conrad, köpte bland det billigaste jag kunde hitta, den fungerar felfritt med headset:et som medföljer...
Tror du att det kan vara radion som är för dålig för en strupmic?
Strup mic/throat mic
-
- Lag / förening: Whiskey Recon Team
- Aktiv sedan: 2007
Re: Strup mic/throat mic
Kan inget om Conrad radio apparaterna men vad är det för kontakt?
...:::Whiskey Recon Team:::...
"IN VALOR THERE IS HOPE."
"IN VALOR THERE IS HOPE."
Det är enpinns, alltså typ som headset till mobil men tunnare, tror dem är 2,5mm
Who dares wins
En strupmic är bra i bullrig miljö då den filtrerar bort bakgrundsljud bättre än en vanlig mic. Det är dock en myt att det hörs bättre om man viskar med en strupmic, det är faktiskt precis tvärtom. Det finns mycket bra och smidiga strupmicar men smakar det så kostar det.
Strupmicar användes med stor framgång redan under andra världskriget av tyska stridsvagnsbesättningar.
Strupmicar användes med stor framgång redan under andra världskriget av tyska stridsvagnsbesättningar.
www.battlegroupmyrmidon.com De Oppresso Liber
Köpte precis denna: http://www.ebay.com/itm/170412904516?_t ... 97.c0.m619
Haft en sån tidigare till en annan radio, funkar jäkligt bra. Den enda nackdelen med den enligt mig är att man inte hör nåt alls på ena örat, även när det inte sänds någon trafik.
Haft en sån tidigare till en annan radio, funkar jäkligt bra. Den enda nackdelen med den enligt mig är att man inte hör nåt alls på ena örat, även när det inte sänds någon trafik.
Super 
Då tackar jag för detta och så är det väl dags att beställa en sådan snart då.

Då tackar jag för detta och så är det väl dags att beställa en sådan snart då.
Who dares wins