Ja det är riktigt fin bössa och jag gillade verkligen hur bössan var att spela med och dess utseende är fantastiskt men jag klarade inte av att den gick sönder under nästan varje spel. Den är snygg men internt finns där inget av kvalite.p33krN skrev:Se över switchassembly och dra dit en mosfet. Vad gör en så fin bössa som en HK417 utan mosfet?
HK 417 med dålig svarstid på avtryckaren
Re: HK 417 med dålig svarstid på avtryckaren
Vill hålla med Temmey där, det är en fin bössa och jäkligt kul att spela med när den fungerar men kvaliteten är skit, har haft pistong ras efter två söndagsspel, när det lagades började fjädern strula så bössan chronade ca 100 med en 130 fjäder, fjädern byttes så den kom upp på sina 125 igen men det klarade inte motorn av så den fick bytas till en betydligt starkare för att klara den nya fjädern och då är det en 120 som ligger i nu, när det stoppades i en 130 igen så chronade bössan 147.
Mosfet är inte i bössan än då jag måste ha merf (tror att mosfetet heter så) och jag har inte kunskap till att sätta i det själv än.
Mosfet är inte i bössan än då jag måste ha merf (tror att mosfetet heter så) och jag har inte kunskap till att sätta i det själv än.
Who dares wins
Tja Lars,
Kan det inte vara så att batteriet inte pallar dra runt en 130 fjäder? alternativt motorn som kanske inte pallar?
/Robin
Kan det inte vara så att batteriet inte pallar dra runt en 130 fjäder? alternativt motorn som kanske inte pallar?
/Robin
I reject your reality and substitute my own!
Hallå Robin, det är alltså en 130 fjäder i original men nu sitter det en 120 i bössan och motorn är uppgraderar.
Det fungerade 1 söndagsspelen sen började detta komma.
Jag har lämnat in den idag så ÅF får kolla på den och så hoppas jag det löser sig.
Pratade med en annan idag som också har haft en HK 417 och han hade samma problem med sin.
//Wilms
Det fungerade 1 söndagsspelen sen började detta komma.
Jag har lämnat in den idag så ÅF får kolla på den och så hoppas jag det löser sig.
Pratade med en annan idag som också har haft en HK 417 och han hade samma problem med sin.
//Wilms
Who dares wins