laddare/magasin/batteri fråga

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
koskowZ

laddare/magasin/batteri fråga

Inlägg av koskowZ »

tja!

laddare:
1- Jag har ett 8,4v 1200mah batteri som är helt nytt, är det smart då att byta de mot 1 års gamla batterier? de är två styckna: 8,4v 1200mah och 8,4v 1400mah. (laddaren är bättre det lyser en grön lampa när den är laddad).

Jag vill ha lite råd angående det, om man tänker kortsiktigt respektive långsiktigt. vad skulle kunna hända? Jag vill ju byta batteriet+min laddare mot dessa batteriet+laddare. självklart gör jag det. men lite tips är aldrig fel :)

Batteriet:
2-efter att man kört klart och när batteriet är helt tomt, ska jag ladda den lite? eller kan jag ha den tom i 1 vecka och sen ladda den. händer det inte något om man tänker långsiktigt?

magasinet:
3- det är så att jag har en m4, haft den ett tag. När jag lägger in magasinet så är det löst, alltså man kan röra på den ett par cm. lagt tejp runt om men fortfarande så att den är lös, provat min kompis m4 magasin som inte liknar min men samma sak. vad ska jag göra? lindar jag mer tejp så går den inte in. och alla m4 magasin är så, då kan jag utesluta att köpta ett till. (har 1 high cap och 4 midcap)

mvh !

3 april 2013, 21:21:

Ingen? ::

Lolzer

Re: laddare/magasin/batteri fråga

Inlägg av Lolzer »

1: vad jag vet ska det inte vara någon fara att använda "gamla" batterie, nu antar jag att det är nimh batteri du snacka om och inte LiPo. Testa och se, det värsta som kan hända är att det inte händer något alls :)
2: Detta beror helt på batteri, LiPo får man aldrig köra helt slut då det kan börja brinna, Nimh kan man köra slut på å låta ligga. Har dock för mej att man inte ska låta ett batteri ligga utan laddning, då det inte är nyttigt för det.
3: Det beror nog på din magbrunn, testa olika mag tills du hittar ett som passar, oftast är det ingen fara om magen rör "lite" (nu snackar vi om så lite att det inte trillar ut)
"On my command, unleash hell!"

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

koskowZ

Inlägg av koskowZ »

Ja det är nimh, du tycker det är bäst och ladda 1 timme? :)
Hur lång tid tar det tills ett (nimh) batteri slutar att fungera?
tack för tipset!

ytterligare professionell tips uppskattas!!

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Köp LiPo.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

koskowZ

Inlägg av koskowZ »

? inte svaren på mina frågor. jag vet att LiPo är en av de bästa.

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Som svar på hur fort batterier blir dåliga... Det beror på hur dom underhålls medan man äger dom.
Jag hittade (i min random crap låda) gamla NiMh batterier daterade 2005 som fortf. fungerade helt okej.
1 år gamla batterier bör absolut inte vara någon fara.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

koskowZ

Inlägg av koskowZ »

okej!

men då menar du att jag ska ladda batteriet efter en avslutad dag då batteriet dött? eller ska jag låta den vara "död" tills jag ska köra?

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Jag laddade alltid ur mina NiMh batterier efter spel och laddade upp på nytt innan spel.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

koskowZ

Inlägg av koskowZ »

okej tack för informationen! :)

men skulle du byta eller skulle du inte? :P

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Det är mer än bara ålder som spelar in så det får du avgöra själv men det låter som ett ok byte.

Ladda NiMh fullt när de ska förvaras och ge dem ett par cykler ur- och uppladdning då och då så mår de fint i många år.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar