laddare:
1- Jag har ett 8,4v 1200mah batteri som är helt nytt, är det smart då att byta de mot 1 års gamla batterier? de är två styckna: 8,4v 1200mah och 8,4v 1400mah. (laddaren är bättre det lyser en grön lampa när den är laddad).
Jag vill ha lite råd angående det, om man tänker kortsiktigt respektive långsiktigt. vad skulle kunna hända? Jag vill ju byta batteriet+min laddare mot dessa batteriet+laddare. självklart gör jag det. men lite tips är aldrig fel

Batteriet:
2-efter att man kört klart och när batteriet är helt tomt, ska jag ladda den lite? eller kan jag ha den tom i 1 vecka och sen ladda den. händer det inte något om man tänker långsiktigt?
magasinet:
3- det är så att jag har en m4, haft den ett tag. När jag lägger in magasinet så är det löst, alltså man kan röra på den ett par cm. lagt tejp runt om men fortfarande så att den är lös, provat min kompis m4 magasin som inte liknar min men samma sak. vad ska jag göra? lindar jag mer tejp så går den inte in. och alla m4 magasin är så, då kan jag utesluta att köpta ett till. (har 1 high cap och 4 midcap)
mvh !
3 april 2013, 21:21:
Ingen? ::