Magasin

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
ColdestChain
Inlägg: 97
Blev medlem: lör mar 09, 2013 6:47 pm

Magasin

Inlägg av ColdestChain »

Hej, har sök men kan inte hitta något om just det här (kanske för att alla vet om det redan) ;)

Fick lägga denna tråden i "Nybörjare" då det inte fanns någon ämne som heter "På förskole nivå " :?

Skämt å sido, jag har just fått hem min Cyma RPK och läser lite här o var att man inte skall mata maggen fulla utan öka succesivt, men sedan står det också på bla Taiwangun att man skall olja/smörja magasinen innan användning, då e frågan.

1- Var skall jag smörja? (mid-cap mag?
2- Vanlig silikonspray eller någon annan form av olja?
3- köpte Bromsoksfett på Biltema här om dagen till min Co2 pistol och undrar vart i magasinet de skall fettas in, skall man släppa ventilen och olja de o-ringarna som är runt ventilen och den innre?

Som sagt alla har vi varit nybörjare och då jag försöker att vara rädd om mina saker så frågar jag hellre en gång för mycket.

Mvh Mathias
Спецназ**FIRST IN**LAST OUT**Спецназ

Pengar är som koskit... Onödigt om det inte sprids.

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Magasin

Inlägg av ministry »

Jag har aldrig smort mina MAG midcaps och de rullar på utmärkt. Vissa kan behöva smörjning antar jag, men jag gör det snarare efter behovsbasis. Det skall gå utmärkt att ladda dem fullt omedelbart ur lådan.

TWG skriver så, precis som vissa svenska ÅF gör, antagligen för att avskriva sig ansvar. Å andra sidan, vissa märken kanske behöver det, jag kan inte med säkerhet svara på det. Men MAG, varav vilka jag har haft runt trettio stycken, har inte behövt någon specialbehandling. De har även klarat av att doppas i lera och vatten utan problem än så länge!

Om du behöver smörja, använd endast ren silikonolja utan några petroleum- eller olje-beståndsdelar, då dessa kommer att skada din hop när det fastnat på kulorna.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

ColdestChain
Inlägg: 97
Blev medlem: lör mar 09, 2013 6:47 pm

Re: Magasin

Inlägg av ColdestChain »

Tack skall du ha för svaren!!

Testade bössan nu och jag tycker den bommar en hel del kulor, när man kör på semi så skjuter man 3-5 bb sen en bom 3-5 bb sen en bom osv.

Även när jag testa auto så bomma den några på rad innan den hoppa igång igen, är det något jag har missat eller kan dom strula lite så i början?

Mvh Mathias
Спецназ**FIRST IN**LAST OUT**Спецназ

Pengar är som koskit... Onödigt om det inte sprids.

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Magasin

Inlägg av TwinkleDew »

Maggen behöver lite så kallad break-in. Ladda upp och ladda ur några gånger så ska du se ;)
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Magasin

Inlägg av ministry »

Vad är det för märke på midcapsen?

Vissa cyma-modeller har lite halvdan kompatibilitet med MAG midcaps, lite tejp på sidorna av magasinens övre del (den delen som sticker in i magbrunnen) löser matningsproblemen i detta fall.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Jockelino
Inlägg: 88
Blev medlem: fre jan 18, 2013 5:09 pm

Re: Magasin

Inlägg av Jockelino »

vet ju inget om just den bössan men kolla om magasinen glappar.

Mina m4 glappade ju rejält så sköt 5 kulor sen va de bara luft, magasin brunnen lite stort och behövde trycka lite på magasinet för de skulle sitta ordentligt..
Kan ju räcka med nån tejpbit på sidan så sitter de som de ska sedan.

Så jag gjort med mina, och dom flesta funkar hyffsat nu iaf.

ColdestChain
Inlägg: 97
Blev medlem: lör mar 09, 2013 6:47 pm

Re: Magasin

Inlägg av ColdestChain »

Tack skall ni ha gubbs, Maggen är också från TWG och på dom står de Cyma cartridge box c.91

Tycker det känns som om dom sitter tight men jag skall testa så får vi se.

Mvh Mathias
Спецназ**FIRST IN**LAST OUT**Спецназ

Pengar är som koskit... Onödigt om det inte sprids.

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Magasin

Inlägg av TwinkleDew »

Cyma sitter såklart bra i cymas bössor..
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Magasin

Inlägg av ministry »

Inte nödvändigtvis,Twinkle. Deras mag är en kopia på annat fabrikat, som inte nödvändigtvis passar 100% i VFC-kloner
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Magasin

Inlägg av TwinkleDew »

Ajdå. Fel av mig då ;)
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Skriv svar