skyddsglasögon

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
koskowZ

skyddsglasögon

Inlägg av koskowZ »

tjenare!!

Jag har sådana skyddsglasögon http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf= ... dsbrillor&
Jag köpte nyligen en Balaclawa och när jag ska ta på mig brillorna så blir det inte bra. tagit på mig de men de sitter inte fast, vill helt enkelt köpa nya.

Undrar vart man kan köpa skyddsbrillor med färgen gul. varför jag väljer färgen gul är för att det är ljusare och passar mig bättre. Men som sagt helst vill jag ha gula men går bra med andra färger! vill inte att det ska överskrida 100kr :)

hittade de här annars:http://www.jula.se/stallbara-skyddsglasogon-906174 Tror att brillorna är bra, alltså att linserna inte hoppar ut eller något liknande- så att de inte ska vara farliga om man skjuter från låt säga 1 meters håll.

förresten vad är skillnaderna mellan Gula och vita/gråa/svarta skyddsbrillor?

ColdestChain

Re: skyddsglasögon

Inlägg av ColdestChain »

Pm
Senast redigerad av 1 ColdestChain, redigerad totalt 0 gånger.
Спецназ**FIRST IN**LAST OUT**Спецназ

Pengar är som koskit... Onödigt om det inte sprids.

koskowZ

Inlägg av koskowZ »

har inte behörighet dit, vart köpte du de ifrån? vilken sida?

nyligen registrerad...

ColdestChain

Inlägg av ColdestChain »

Har skickat PM
Спецназ**FIRST IN**LAST OUT**Спецназ

Pengar är som koskit... Onödigt om det inte sprids.

ohman

Inlägg av ohman »

Gula glas förstärker kontrasterna i dagsljus, inte jättebra i mörkare sammanhang. Gråa/svarta funkar som solbrillor, dåligt i skymning/mörker. Klara, tja, som dina ögon, inte jättebra i starkt motljus :)

Finns massor med alternativ på airsoftbutiker om du kollar runt. Taiwangun.com har en del, kör själv med ett par från röda stjärnan med utbytbara glas så man kan anpassa efter situation.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Att sätta upp en relativt låg budget på ögonskydd är bland det dummaste man kan göra i denna hobby IMO.
Dina ögon är omöjliga att ersätta, tumma på annat istället om du nu ligger med en så tajt budget.

ESS, Revision, Oakley, etc. ger dig kvalité. Och nej, alla är inte överdrivet dyra, det beror helt och håller på vilken modell och vilken/vilka funktion(er) som du är ute efter bortsett från skyddet.
Senast redigerad av 1 A_Müller, redigerad totalt 0 gånger.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

koskowZ

Inlägg av koskowZ »

nu tror jag du överdriver lite, det finns många skyddsglasögon för mindre än 100kr och som är bra. det är klart jag inte kan sätta pris på mina ögon, men det med budgeten har inget med det och göra. visst du kan tro det men det har med andra saker och göra. jag har 3 skyddsglasögon, 1 som är köpt för 70kr och de andra 2 för 200kr+. och alla tre är EXAKT lika bra. jag tänker inte lägga 2-500kr på ett par skyddsglasögon när det finns för 100. :lol:

Cryxter

Inlägg av Cryxter »

Skyddsglasögon är nog det svåraste att hitta, jag har nog 4par och har precis börjat med hobbyn. Men pris spelar ingen roll så länge dom tål skott från en väl trimmad bössa och sitter tajt så inga kulor kommer in så är det väl inga problem om dom bara kostar 5kr. Men oftast så blir det ju lite dyrare än 5 spänn men ni förstår budskapet.
Jag köpte några skyddsbrillor på nått lågpris-varuhus och test sköt dom, tror dom gick på 50kr fungerade felfritt. Annars tycker jag att nätbrillor fungerar bra (ofta ganska billiga) men däremot är jag lite nojig att få splitter i ögat.
Jag test skjuter allltid mina skyddsglas innan användning fast de står att dom tål meteoriter mm.
If soldiers were to begin to think, not one of them would remain in the army.
- Frederick II the Great, King of Prussia

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Jag har en del jättesimpla glasögon. Skjuter med en 130 bössa på 1 cm avstånd och det blir inte ens ett märke. Dom håller nog ;)
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

koskowZ

Inlägg av koskowZ »

Det är klart jag också testar de! Tror att de flesta gör det och jag förstår budskapet. Det är ungefär det jag försökte förklara- men kunde inte :)

Skriv svar