rätt ammo?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
koskowZ

rätt ammo?

Inlägg av koskowZ »

tjenare!!

Har en bössa som chronar 129m/s med 0,2g. undrar då om jag ska använda 0,25g eller 0,28g. vilken är lämpligast? min gissning är 0,28, helt klart. men är det rätt?

vilka fördelar ger den vid 0,25 och 0,28 (vet att det är en liten skillnad).

tack för de kommande svaren ! :D

Gwlyddyn

Re: rätt ammo?

Inlägg av Gwlyddyn »

Så tunga som möjligt. Stabilare kulbana och mindre vindkänsligt är väl fördelarna.

0,28.

jocke83b

Inlägg av jocke83b »

Det bästa är väl att pröva sig fram.
Ingen bössa är den andra lik, så det är ganska svårt att säga att den eller den vikten ska Du använda.

20 mars 2013, 22:25:

Det bästa är väl att pröva sig fram.
Ingen bössa är den andra lik, så det är ganska svårt att säga att den eller den vikten ska Du använda.

ohman

Inlägg av ohman »

Beror väldigt mycket på dina egna preferenser. Jag körde på 0.25 men har växlat över till 0.28 på senare tid. Kör detta rakt av i samtliga bössor och även i sidearm. Bästa är att testa och se vad du föredrar själv.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

koskowZ

Inlägg av koskowZ »

okej, då får jag väl försöka!

tack för den snabba responsen ! :)

Paxz

Inlägg av Paxz »

0.28 eller tyngre hade jag sagt. Det du förlorar på att du kör med tyngre kulor är att du inte når riktigt lika långt. Men annars så får du bättre precision, mindre spridning och en träff som känns bättre. Men det blir nog bäst om du testar själv som flera redan tipsat om.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Skriv svar