Ok, jag köpte en Cybergun Beregta 93 R AEP i helgen för i princip inget så jag hade inga förhoppningar men efter att ha grejat lite och framförallt laddat på 7.2v accet så går de om än lite tveksamt.
MEN den matar inte alls, dvs den smäller på med luft men plastkulorna kommer då inte ur.
Den har ett vanligt sånt zicksackmag i metall med fjäder så det är då inte problemet iaf, visst jag kan skruva sönder eländet, men vad är troligt fel, kanske gör jag bara nåt fel?
Vidare begriper jag inte hopup inställningen ett vred man skan skruva på under manteln, kan det på nåt sätt hindra matningen?
Manual ingick inte, tyvärr alls, eller nån sprängskiss.
Visst det finns väl nån anledning till at de nästan gav bort den men man hoppas ju på det bästa, de här har ju ingen mantelrörelse möjlig ändå kan man fra bak hanen och sen släppa igen, måste man göra nåt för att få den skjutklar efter man skjutit i mgasinet? ja inte säkringen i givetvis men övrigt?
För mig hade det ju känts normalt tat göra mantelrörelse och sen skjutit menblowback är ju inte vad jag förstår tillåtet ens här så denna har inte det.
Cybergun 93R
Re: Cybergun 93R
Hopupen skulle kunna hindra matningen. Nolla den och se om det gör någon skillnad.
Om det inte gör det. Ta av manteln. Skruva bort plastkåpan som sitter bakom pipan(fyra skruvar). Kolla så att nozzlen löper som den ska.
Kolla även magasinet. Uppifrån sett så är det två skåror en på "höger" och en på "vänster" sida. Dessa trycks in när man sätter i magasinet och så släpps kulorna ut. Ladda fullt och se om det sprutar kulor när du trycker in dem.
Om det inte gör det. Ta av manteln. Skruva bort plastkåpan som sitter bakom pipan(fyra skruvar). Kolla så att nozzlen löper som den ska.
Kolla även magasinet. Uppifrån sett så är det två skåror en på "höger" och en på "vänster" sida. Dessa trycks in när man sätter i magasinet och så släpps kulorna ut. Ladda fullt och se om det sprutar kulor när du trycker in dem.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch
Re: Cybergun 93R
Ok det ska jag göra, risken är ju att vilken klant som helst haft denna tidigare,
Man kan ju lätt ta av menteln och se.
Man kan ju lätt ta av menteln och se.