GBB pistol från utlandet!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
MiqaFox

Re: GBB pistol från utlandet!

Inlägg av MiqaFox »

Insåg att jag länkat fel topic, var den här jag menade:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =20&t=4824
Dock tycker jag det är skumt att det är det då vi tillhör EU och det ska ju var "gränsfritt" osv osv...
Är inte särskilt konstigt, alla länder har sina egna lagar utöver EU lagstiftningen. De får självklart stifta dem hur de vill. Sen att man slipper tullavgift och moms på de varor man importerar från annat EU-land är en helt annan sak.

Vet inte hur varorna faktiskt tar sig till Sverige, men säg att det är med flyg. Då röntgas det och de ser att det är ett vapen. De kommer definitivt att säkerställa att det är ett lagligt sådant innan det får passera vidare. Har du då en GBB så är du toast. Åker det med bil så har jag ingen aning.

Angående straff se topic ovan. Är det värsta exemplet jag sätt. Annars så brukar de väl oftast bara returnera grejerna, men man kan aldrig vara säker är kontentan av alla liknande diskussioner som vart uppe innan. Säg att det "bara" blir returnerat. Så förlorar du fraktkostnaden, ofta är det även något påslag från försäljaren o.s.v. Blir det returnerat så har man tappat hela poängen med att importera, vilket oftast är för att det ska vara billigare. Som sagt, läs på och bestäm själv. Sökning på gasvapen ger en hel del.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Skriv svar