Batteri fråga
Batteri fråga
Hej
sitter här med mitt nya gevär och skall köpa ett batteri, enligt redwolfairsoft så ska geväret ha ett 7.4 LIPO, 8.4 NiCd batteri.
Vad händer om man sätter dit ett strörre kraftigare batterì? I min lilla värld så borde ett större och kraftigare batteri vara ge bättre hållbarhet och klara av att skjuta fler skott eller är jag helt ute och slirar??
Här är en läng till vapnet:
http://redwolfairsoft.com/redwolf/airso ... fle_BK.htm
några bra tips på vilket batteri och laddare jag ska köpa? är det värt att tex köpa två batterier?
tack på förhand
mvh
Kawabunga
sitter här med mitt nya gevär och skall köpa ett batteri, enligt redwolfairsoft så ska geväret ha ett 7.4 LIPO, 8.4 NiCd batteri.
Vad händer om man sätter dit ett strörre kraftigare batterì? I min lilla värld så borde ett större och kraftigare batteri vara ge bättre hållbarhet och klara av att skjuta fler skott eller är jag helt ute och slirar??
Här är en läng till vapnet:
http://redwolfairsoft.com/redwolf/airso ... fle_BK.htm
några bra tips på vilket batteri och laddare jag ska köpa? är det värt att tex köpa två batterier?
tack på förhand
mvh
Kawabunga
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
Re: Batteri fråga
Det är antal amp som avgör antalet kulor "bul" du får iväg, ett lipo 7,4V 2300mAh ger ca 4600 bul. Om jag fattat det rätt brukar dom gångra amp:en med X2 så ser man på en ungefär hur många bul/batt.
Det som händer när du stoppar i ett bat. med högre volt antal är att roff:en ökar fler bul/sec samt att slitaget ökar på ej avsedda prylar.
Så rekomenderar dom 7,4 LiPo 8,4 NiCd håll dig till dom volten,
Sen kan du plocka fram & tillbaka med antalen Amp ist. och flera bat. är ju aldrig fel, 2-3st utifall något pajar under spel står man ju torsk typ. jag har 2 LiPo 7,4 det ena är på runt 800mAmp det andra 2300mAmp om jag inte mins fel, sen har jag ett NiCd 8,4 1600mAmp och ett 11,1 1300mAmp till värstingen
Sen finns det olika C värden och dom anger hur mycket ström bat. orkar generera och tror normalt är det 15C men stötvis högre brukar det stå, mitt 7,4 2300 är 20C burst 30C bara att välja och vraka i jungeln av bat
Det som händer när du stoppar i ett bat. med högre volt antal är att roff:en ökar fler bul/sec samt att slitaget ökar på ej avsedda prylar.
Så rekomenderar dom 7,4 LiPo 8,4 NiCd håll dig till dom volten,
Sen kan du plocka fram & tillbaka med antalen Amp ist. och flera bat. är ju aldrig fel, 2-3st utifall något pajar under spel står man ju torsk typ. jag har 2 LiPo 7,4 det ena är på runt 800mAmp det andra 2300mAmp om jag inte mins fel, sen har jag ett NiCd 8,4 1600mAmp och ett 11,1 1300mAmp till värstingen

Sen finns det olika C värden och dom anger hur mycket ström bat. orkar generera och tror normalt är det 15C men stötvis högre brukar det stå, mitt 7,4 2300 är 20C burst 30C bara att välja och vraka i jungeln av bat

In-Hoc-Signo-Vinces
Who Am I
Who Am I
tack då vet jag lite mer
får nog ta och knalla i med mitt vapen i någon butik och be om lite hjälp, ska ju ändå kitta upp den med sikten, ljuddämpare, lampa, frontgrip mm
Brukar de bli griniga då man kommer in med ett vapen köp från utlandet??

får nog ta och knalla i med mitt vapen i någon butik och be om lite hjälp, ska ju ändå kitta upp den med sikten, ljuddämpare, lampa, frontgrip mm
Brukar de bli griniga då man kommer in med ett vapen köp från utlandet??
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
Frågan om dom blir griniga kan jag inte svar på 
Ser jag det ur butikens synvinkel är det ju en blunder om man blir grinig, se till att ge en grym service ist och sälj prylar till kunden som han frågar efter, då lär du ju komma tbx som kund även fler ggr.
Se bara till att tänka på att du inte transporterar vapnet öppet till butiken utan i avsedd väska eller liknande.

Ser jag det ur butikens synvinkel är det ju en blunder om man blir grinig, se till att ge en grym service ist och sälj prylar till kunden som han frågar efter, då lär du ju komma tbx som kund även fler ggr.
Se bara till att tänka på att du inte transporterar vapnet öppet till butiken utan i avsedd väska eller liknande.
In-Hoc-Signo-Vinces
Who Am I
Who Am I
ha ha ja tänkte nog lägga ned vapnet i boxen jag fick med och sedan en svart sopsäck över, har inte köpt en vapenväska ännu, det ligger också på inköpslistan
inte troligt att jag skulle komma långt med ett synligt vapen på tunnelbannan hehehe men jag borde ivf få mina 15 minuter i rampljuset med div bilder i aftonbladet
sant att det inte gangar dem om de blir griniga, jag ska ju köpa andra prylar i butiken för kanske 2 papp och jag ska ju inom kort även köpa en GBB pistol he he

sant att det inte gangar dem om de blir griniga, jag ska ju köpa andra prylar i butiken för kanske 2 papp och jag ska ju inom kort även köpa en GBB pistol he he
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
Vilken butik hade du tänkt dig göra ett besök hos om jag får fråga? Och eftersom du åker med tuben förmodar jag det är trakterna i sthlm!?
In-Hoc-Signo-Vinces
Who Am I
Who Am I
Tänkte besöka både rödastjärnan och strikerairsoft, garderoben har jag redan besökt en gång 

Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
Röda har då jag bara gott att säga, och deras butik i GBG hade otroligt trevlig personal som var jätte hjälpsam. Och hört att dom ska ha mycket bra folk i Sthlm också.
Passa på att även fråga dom ang. bat när du ändå är i butiken med vapnet så kommer du säket få svar på alla dina frågor, dom har ett gäng att välja på
Passa på att även fråga dom ang. bat när du ändå är i butiken med vapnet så kommer du säket få svar på alla dina frågor, dom har ett gäng att välja på

In-Hoc-Signo-Vinces
Who Am I
Who Am I
Kawabunga
Har du funderingar, vill ha hjälp, testa batteri m.m är det bara att hojta, du bor ju i samma område som mig!
Mvh
Pf
Har du funderingar, vill ha hjälp, testa batteri m.m är det bara att hojta, du bor ju i samma område som mig!
Mvh
Pf
Prickskytt
exakt min plan, sedan ska det shoppas loss som en kärring på kläd rea he he
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle