Lite råd
Lite råd
Tja
Tänkte fråga hur alla här löser/löst transport till och från olika spel?
Jag bor ju i Skövde några mil från Härja arena(Surplus arena) men har varken bil el körkort.
Jag har skrivit i flera trådar om att jag behöver lift dit och hem dock så finns de ingen som kan denna helg.
Det går inga bussar dit på söndagar heller.
Så börjar jag fundera, är det någon ide fortsätta om man aldrig/sällan kan ta sig till o från ett spel och alltid vara beroende av andra som ger en lift?
Körkort skulle jag kunna börja med, men har inte råd ha en bil och för mig känns det lite löjligt att de skulle vara ett tvång för lira airsoft..
Hur är det med andra banor ligger dom mitt ute i ingenmansland också och bil enda sättet att ta sig dit?
Finns de någon bana som man kan ta buss till och en liten promenad isf vart?
Vet inte hur jag ska göra beror väl lite hur mina airsoft möjligheter ser ut, men troligaste är väl att jag säljer mina grejjer innan jag ens hunnit använda det om jag inte ens kan ta mig till banan..
Tänkte fråga hur alla här löser/löst transport till och från olika spel?
Jag bor ju i Skövde några mil från Härja arena(Surplus arena) men har varken bil el körkort.
Jag har skrivit i flera trådar om att jag behöver lift dit och hem dock så finns de ingen som kan denna helg.
Det går inga bussar dit på söndagar heller.
Så börjar jag fundera, är det någon ide fortsätta om man aldrig/sällan kan ta sig till o från ett spel och alltid vara beroende av andra som ger en lift?
Körkort skulle jag kunna börja med, men har inte råd ha en bil och för mig känns det lite löjligt att de skulle vara ett tvång för lira airsoft..
Hur är det med andra banor ligger dom mitt ute i ingenmansland också och bil enda sättet att ta sig dit?
Finns de någon bana som man kan ta buss till och en liten promenad isf vart?
Vet inte hur jag ska göra beror väl lite hur mina airsoft möjligheter ser ut, men troligaste är väl att jag säljer mina grejjer innan jag ens hunnit använda det om jag inte ens kan ta mig till banan..
Re: Lite råd
Det vanligaste är att man är med i någon form av "lag" eller grupp och löser sammåkning innom laget. I Legion tex. läggs det upp en tråd för varje spel, folk fyller i att de vill åka, antal som ska åka summeras, tid och mötesplats bestämms, man träffas, packar in folk i bilar med gearen och åker. Efteråt splittar man bensinpengar.
Airsoft är en social hobby. 75% består i att träffa/snacka/interagera med folk. Ditt första steg borde vara att hitta en grupp som du kan trivas med, så löser sig transport.
Airsoft är en social hobby. 75% består i att träffa/snacka/interagera med folk. Ditt första steg borde vara att hitta en grupp som du kan trivas med, så löser sig transport.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)
Brukade åka med en från Legion (och skulle provspela) sen skedde lite saker 

Jodå, har följt med där. Var du inte på årsmötet?
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)
Tråkigt nog inte..
bara vart där 2 ggr, en byggdag och spelat 27/1
Planerat att försöka ta mig till årsmötet men strula med annat..
Nu har en inte skjutit på annat en papp på flera veckor hehe
Självklart så är de ju social men kan man inte ta sig till o från så blir de ju problem komma in i en grupp med så, har ju planer på köpa en del gear denna månad men somsagt känns väl inte sådär jättesmart om man inte kan nyttja dessa grejjer till fullo.
Surplus arena va ju grym men gr ju ingen buss dit på söndagar så jäkla synd annars hade ju det varit en lösning..
bara vart där 2 ggr, en byggdag och spelat 27/1
Planerat att försöka ta mig till årsmötet men strula med annat..
Nu har en inte skjutit på annat en papp på flera veckor hehe

Självklart så är de ju social men kan man inte ta sig till o från så blir de ju problem komma in i en grupp med så, har ju planer på köpa en del gear denna månad men somsagt känns väl inte sådär jättesmart om man inte kan nyttja dessa grejjer till fullo.
Surplus arena va ju grym men gr ju ingen buss dit på söndagar så jäkla synd annars hade ju det varit en lösning..
hahahaha
i full gear o bössan på ryggen
i full gear o bössan på ryggen

Under sommarmånaderna fungerar MC utmärkt, under förutsättning att du inte tänker släpa med galet mycket gear 
Billigare än bil, och mycket roligare dessutom!

Billigare än bil, och mycket roligare dessutom!
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
kan tänka mig de men har faktist inte kort för det heller..