Hur stort är airsoft/ många spelar?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
erykwelde

Hur stort är airsoft/ många spelar?

Inlägg av erykwelde »

Som titeln säger så undrar jag hur stort airsoft är i sverige.
det har ju växt mycket med åren, jag vill gärna få en ungefärlig bild på hur stort det så man inte står där ensam med gear inköpt för 2-3 papp och inga medspelare. :lol:
Jag vet inte var du hitta den men jag kan försäkra dig att min är större

MRV

Re: Hur stort är airsoft/ många spelar?

Inlägg av MRV »

Du får noga hosta upp lite mer än 2-3 papp för att kalla det gear^^!

Namboy

Inlägg av Namboy »

Du är tyvärr ensam i denna ödemark till hobby... :(

Nej, men jag skulle gissa på två- till tretusen utövare runt om i Sverige (extremt vild gissning!).
"We're surrounded. That simplifies things."

Grim

Inlägg av Grim »

Trooor att de borde väl vara 4-5 personer om vi räknar in mig. ;)

Nej men de är säkert 7-8k som är någorlunda aktiva om "aktiv" är typ mer än 10 spel om året.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

Stygge

Inlägg av Stygge »

Utifrån egna observationer skulle jag säga att 1/3 som har grejer och ibland tar sig på spel hänger på ASS.
Skulle på nationell basis resultera i ca 12000 personer. Är nog i ganska lika delar, chairsoftare (mig inräknad), aktiva spelare och de som har grejerna men inte spelar eller hänger på ASS.

Kanske lite högt räknat men tror nog siffran ligger däromkring men mörkertalet är ju väldigt stort.

Ang att ha någon att spela med hänger mer på Var man bor/spelar. Uppsala var väldigt aktiva -00 - -04, gick in i svacka -05 - -10 och har därefter ökat markant både vad gäller storlek och antal spel.

Lazt

Inlägg av Lazt »

Eftersom du bor i nacka så kan man ju ta klacken i din närhet, en bra sommardag så är det lätt över hundra pers där, varje helg. Finns storspel med ca 300 deltagare, berget brukar ha 1500ish. typ så.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

erykwelde

Inlägg av erykwelde »

aa jag kolla lite på klacken, fanns på youtube och karta om området och det är den bästa banan som finns i mitt tillgång, det är en väldigt fin bana.
jag har också en kusin som har ett finger i denna hobby så jag har frågat han lite också.
sen har man ju vapenbutikens CQB bana.
då vart det väl bara att fixa nåt att skjuta tillbaka med :D

Djihani

Inlägg av Djihani »

Man kan spela i jeans, munktröja, skyddsbriller för en femtilapp och en Cyma AK för 1500 spänneros...
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

erykwelde

Inlägg av erykwelde »

jo jag har en idé på en sorts merc utsyrsel, har en sorts grön arme liknande jacka med döskallar, släng på en väst och en AK och lite dylikt så har man ju en ut av "The Wild geese"

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Du får noga hosta upp lite mer än 2-3 papp för att kalla det gear^^!
Säger vem? Min Bundeswehr Outfit kostade inte mer än 1500 kr, mina vapen kostar sällan mer än så och det ser helt okey ut - och då är västen en tredjedel av kostnaden.
Gear är vad man har på sig när man spelar, oavsett vad det kostar. Och det behöver inte vara dyrt.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Skriv svar