CZ 75D Compact Metal Slide Co2
CZ 75D Compact Metal Slide Co2
Tjena, funderade lite på den här pickan http://frysen.nu/produkt.php?viewCategory=2&item=16092 och tänkte höra om någon har bra/dåliga erfarenheter av den? Och är det Blow Back?
Re: CZ 75D Compact Metal Slide Co2
Min första pistol var en sådan. Köpte den typ 2009. Tyvärr var det något fel på den så den läckte hela tiden gas. Jag lämnade då tillbaka den och valde en annan pistol istället.
Men den var väldigt skön att hålla i
Men den var väldigt skön att hålla i

Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1093
Jag har en sådan, den är trevlig och inte överdrivet stor, ligger bra i handen, bra vikt. Enda irritationsmomentet var att blowbacken lyckades slå av en bit av det bakre siktet. Den sparkar på rätt bra, och troligen var det något konstruktionsfel på siktet. Det ger ju en en utmärkt anledning till att investera i ett lasersikte dock! 
Det är blowback på den modellen ja, den billigare är den som saknar blowback. Trevligt med Co2 dessutom då den är mindre temperaturkänslig än gas utan att för den delen skjuta galet hårt. Enda nackdelen med den är väl att den är svår att passa in i ditt gear om du är ute efter att köra en impression av vanligare militärstyrkor.

Det är blowback på den modellen ja, den billigare är den som saknar blowback. Trevligt med Co2 dessutom då den är mindre temperaturkänslig än gas utan att för den delen skjuta galet hårt. Enda nackdelen med den är väl att den är svår att passa in i ditt gear om du är ute efter att köra en impression av vanligare militärstyrkor.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
Jag hade precis en sån och jag kan INTE rekommendera den.
Varför?
1. Trots att det var blowback gjorde den ändå 126m/s (men hallå!)
2. Laddningen av CO2-patroner var rent livsfarlig. De skulle föras in på snedden och sen skulle man skruva upp dem i rakt läge. Allt detta medan patronens hölje punkterades och trycket kom igång...det flög typ tre patroner innan jag till sist beslöt mig för att kassera pistolen. Det GICK att använda den om man fick till laddningen av CO2 men det var en lynnig liten jäfvel ändå.
Mitt förslag är att du kollar på en PT24/7 istället med CO2. Den är bergsäker att ladda CO2-patron i, efter ca 3 skott kommer den ner under 100m/s (med 0,20-ammo) och sedan kan du skjuta 7 hela laddningar av magasinet på en CO2-patron. Den har dock EJ blowback, men är du ute efter ett mongosäkert sidearm så...den går tämligen rakt ca 15m med 0,25-ammo.
Varför?
1. Trots att det var blowback gjorde den ändå 126m/s (men hallå!)
2. Laddningen av CO2-patroner var rent livsfarlig. De skulle föras in på snedden och sen skulle man skruva upp dem i rakt läge. Allt detta medan patronens hölje punkterades och trycket kom igång...det flög typ tre patroner innan jag till sist beslöt mig för att kassera pistolen. Det GICK att använda den om man fick till laddningen av CO2 men det var en lynnig liten jäfvel ändå.
Mitt förslag är att du kollar på en PT24/7 istället med CO2. Den är bergsäker att ladda CO2-patron i, efter ca 3 skott kommer den ner under 100m/s (med 0,20-ammo) och sedan kan du skjuta 7 hela laddningar av magasinet på en CO2-patron. Den har dock EJ blowback, men är du ute efter ett mongosäkert sidearm så...den går tämligen rakt ca 15m med 0,25-ammo.
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3