Vilken Cyma AK?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Alske

Vilken Cyma AK?

Inlägg av Alske »

Snabbt inlägg här där jag vill veta vad jag ska tänka på vid eventuellt köp av AK-modell från Cyma (beställer formodligen från Vapenbutiken). Det jag vill veta är eventuella för och nackdelar med dessa modeller:

Denna gillade jag för de praktiska fördelarna med rails, foregrip och fällbar kolv. Vad säger ni?
http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=13501

Denna gillar jag mest för det klassiska utseendet och full kolv (praktiskt vid större batterier osv). Vad säger ni?
http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=12347

Denna gillar jag för att den kombinerar fördelar med ovanstående, taktiskt utseende, full kolv, och ett snyggt utseende med metallen blandat med den svarta plasten. Rails är också en fördel. Vad säger ni?
http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=13501

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Re: Vilken Cyma AK?

Inlägg av Twist »

De är likvärdiga förutom skillnaderna du själv nämner så det kan aldrig bli något annat än upp till dig, din smak och vad du vill spela som. Kan du ta dig till butik så åk dit, känn och kläm.

Storlek på batteri är nästan helt egalt idag iom LiPo. Det kan vara bra att veta så att man inte väljer bössa baserat på det.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Din första o sista länk är samma, dessutom skulle jag rekommendera en nyare model från cyma... minst .40 o inte plast...
De svider när jag kissar.

Xelley

Inlägg av Xelley »

Håller med Snöhäst. Nu vet jag att det inte var det du frågade om, men kör på en .40 och uppåt! Då får man lite mer kvallitè och du slipper för mycket plast =)
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Lajjvo

Inlägg av Lajjvo »

Nej för bövelen!

Om du ska köpa en Cyma AK, satsa på någon ur cm048 serien eller nyare. Min AKM 0.48 har rockat m120 och lipo @ 134 m/s i över två år. Fantastisk bössa.

Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Men cm040,045 och 048 har väl identisk interiör ?

ministry

Inlägg av ministry »

040,045, 048 och 050 är samma inuti. Endast modellen skiljet dem åt. Externt kompatibilitet är alla VFC, det vill säga bra. Lajjvo har rätt i sak men fel om jämförelsen görs mot 040 eller 045 ty det är samma pryl vad gäller prestandan.

Skippa alla andra modeller (om vi exkluderar rpk och svd).
Tacticool-skit kan du köpa och sätta på efteråt. Om du nu måste... :)
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Alske

Inlägg av Alske »

Snöhäst skrev:Din första o sista länk är samma, dessutom skulle jag rekommendera en nyare model från cyma... minst .40 o inte plast...
Jo jag såg det nu :roll:

Det är samma som den med fällbar kolv, fast utan den och foregrip.

Det som tilltalar mig är just priset 1095 kr. Väldigt billigt och gearboxen verkar bra.

Vad är den stora skillnaden mellan dessa modeller och en .40?

Och platsfrågan, metall och trä påverkar priset ganska rejält tyvärr och jag vet inte hur mycket jag vill lägga ut då jag inte spelar överdrivet mycket airsoft.

ministry

Inlägg av ministry »

Gå till Taiwangun.com och köp en 040, 045, 048 eller 050, beroende på vilken modell som tilltalar dig mest.
Kostar runt 1500 med frakt.
Det är mil i skillnad mellan dessa och de tidigare tm-derivaten. Jag har en som backupvapen, och den har gått genom kärr, is, lera, regn och snö utan att bli sämre.

Dessa Cyma är ultimata bössor för den som inte vill lägga mycket pengar, inte vill mecka eller i övrigt öppna vapnet och vill ha någonting som funkar bra ur lådan och inte behöver interna uppgraderingar för att gå bra. För bra går de, särskilt sett till priset.

Vi kan inte svara på om det är "mer värt" med den bössan du länkar. Det är subjektivt. Men, den är klart sämre än de modeller jag och andra i tråden har föreslagit.

Om jag vore du hade jag sparat en femhundring till och köpt de bättre modellerna. De äldre är billigare för att (mig veterligen) de knappt tillverkas längre, av goda skäl.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Alske

Inlägg av Alske »

Tack för tipset! Ska kika på de senare modellerna och ta mig en funderare vad som känns bäst! :)

Skriv svar