Hej sitter med en nerskruvad v3 låda och ska byta till svagare fjäder.
Det följde med en svagare fjäder när jag köpte mitt vapen(cuma 048)
Men nu när jag har tagit isär lådan ser jag att den svagare fjädern är längre och sitter inte lika bra på springguiden som den hårdare, hur ska man förklara själva sätet på guiden är lite för litet typ eller fjäderns ände är lite större än den fabriksmonterade.
Kan jag använda fjädern ändå eller bli det att köpa ny?
LÄNKTEXT jämförelse
LÄNKTEXT original
LÄNKTEXT nya fjädern
Akut hjälp med v3 gearbox och fjäderbyte
Re: Akut hjälp med v3 gearbox och fjäderbyte
Du ska sätta den tätspunna änden (om sådan finns) på springguiden, ser ut som du satt den åt fel håll, ser ut som att den är tätare på andra sidan. längden på springen spelar ingen roll, så länge du sätter den åt rätt håll är det lugnt.
Det är svårt när det är svårt..
jag mätte båda ändar och dom var lika stora :/
men jag tog en tång och tryckte ihop ena änden lite så att den blev lite mindre då passa den bättre men frågan är om det är bra att göra så ?
15 januari 2013, 01:20:
Problemet verkar löst, jag gjorde som jag beskrev och satte ihop geväret igen, den skjuter och låter som den ska, bara ett prestanda test som behövs.
men jag tog en tång och tryckte ihop ena änden lite så att den blev lite mindre då passa den bättre men frågan är om det är bra att göra så ?
15 januari 2013, 01:20:
Problemet verkar löst, jag gjorde som jag beskrev och satte ihop geväret igen, den skjuter och låter som den ska, bara ett prestanda test som behövs.
Det bargus menade var att det spelar roll åt vilket håll du sätter in fjädern (om fjädern är asymmetrisk), den sida som har tätare mellan "varven" ska sitta över springguide, den med glesare ska in i pistongen.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Jo det forstod jag med , men om ni kollar på bilden jag länkade ser ni hur den ser ut
Japp, kollade på bilden efteråt, och det ska inte ha någon betydelse för den. Fjädern behöver inte sitta tight runt springguide, det fungerar fint oavsett.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.