Köpa saker ifrån fjärran östern?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Fabbriank

Köpa saker ifrån fjärran östern?

Inlägg av Fabbriank »

Häj.

Är sugen på att köpa en Dboys GP-25 samt några VOG granater ifrån WGCshop.
Men då undrar jag, är det lagligt att köpa gasvapen ifrån andra länder? Om det är lagligt, är det något som har en Dboys GP-25 och vad tycker ni om den?

ohman

Re: Köpa saker ifrån fjärran östern?

Inlägg av ohman »

Nej, det är inte lagligt att importera gasvapen, endast CO2 tack vare en olycklig formulering i lagen. Du kan alltid chansa, men har du otur så kommer tullen returnera eller förstöra vapnet, och möjligen bötfälla eller åtala dig beroende på deras humör.

Edit: Insåg att du pratar om en granatkastare, du kan möjligen få in den då den inte drivs av något alls (det är bara ett tomt rör), granaterna däremot kan vara lurigare, men å andra sidan borde du kunna få tag i sådana här i Svea Rike.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Fabbriank

Inlägg av Fabbriank »

Tackar!

ministry

Inlägg av ministry »

Be WGCSHOP skicka granaten i separat paket. De brukar vara tillmötesgående om du betalar portot. Då kasseras inte allt ifall tullen blir sned på granaterna.

Beställ sedan fler VOG-granater (som är oerhört billiga i styckpris) separat utöver det, och ta allt det airmail/standard HK-post.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Skriv svar