Sig Sauer 226 (Zastava cz99)

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Biddarn

Sig Sauer 226 (Zastava cz99)

Inlägg av Biddarn »

Tjena tjena. Köpte mig en pistol för någon vecka sen på frysen i jönköping. Är jätte nöjd över den men går det att uppgradera den? Och såfall vart köper jag saker? Har även tänkt att köpa mig ett lasersikte till den. Tycker ni det är dumt eller värt? Känns som det kommer vara lättare att sikta med ett lasersikte? Har sätt massa bilder här inne på liknande vapen med massa uppgraderingar och skulle vilja ha något liknande ;)

Tacksam för svar. Är helt ny på detta och ber om ursäkt för mina konstiga och kanske dumma frågor :)

Här är pistolen

http://frysen.nu/produkt.php?viewCategory=2&item=16530

Titan

Re: Sig Sauer 226 (Zastava cz99)

Inlägg av Titan »

Du har en rail under som du kan sätta allt från en lysdiod till granattillsats på.. bara att välja det du vill ha.

Att sedan uppgradera den internt; Då måste du ge dig på att leta delar. Vanlighen handlar det om ventiler till magget, rekylfjädrar, pipor och hopup.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

Biddarn

Inlägg av Biddarn »

Okey, tack så mycket. Hur funkar detta med hop up? De är ju tydligen ställbar på pistolen men hur funkar det?

Frantiic

Inlägg av Frantiic »

Kika i din manual. Oftast står det hur du ställer in din hop up. Alternativt in på tillverkarens hemsida och kolla där. Youtube är guld. Sök på namnet så får du nog upp en del:)
I reject your reality and substitute my own!

Biddarn

Inlägg av Biddarn »

Aa jag vet hur man ställer den. Men vad är det för nåt? Jag förstår inte riktigt. Vad gör den för nytta om man säger så? :)

Frantiic

Inlägg av Frantiic »

In på wikipedia och sök. Alternativt googla.

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Det är ett gummi som ställs in som ett slags motstånd ner i röret, olika mycket ger olika mycket bakåtskruv på kulan vilket leder till (om rätt ställd) en rakare och längre kulbana.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Biddarn

Inlägg av Biddarn »

Okey. Tack så mycket. Ska kika lite på det. Ingen som vet vad jag kan köpa delar någonstans? Och vilket lasersikte skulle ni rekomendera?

Frantiic

Inlägg av Frantiic »

Kolla ehobbyasia.com mycket bra grejer eller dx.com för massor av lasers/sikte och annat smått och gott

Biddarn

Inlägg av Biddarn »

Okey det ska jag göra. Tack så mycket. Ingen annan som har nåt att säga om denna pistolen? Vore kul att se vad ni tycker. Själv gillar jag den men jag har inte så mycket erfarenhet av något annat :)

Skriv svar