Räcker detta?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Cleaner

Re: Räcker detta?

Inlägg av Cleaner »

Lödkolv, eltejp, lödtenn, Deanskontakt = hemma

FInns ju hur bra guider som helst att följa, hur du "Konverterar" från Tamiya till Deans, och likaså på LipOt du köper.

Att ens nämna Nimh är så....illa...

Allt enligt mig ofc ;)

Nämn 1 fördel Nimh har jämnfört mot ett LiPo ?

Just saying,,,

Nej trådskapare, köp LiPo, som alla andra säger i tråden är det ett normalt steg att gå emot när du börjar lira AS...

Good luck..
Prickskytt

Danno

Inlägg av Danno »

Ah okey! Mig veterliggen så har det varit olika varianter av allt (Firefox Lipo, Intellect Lipo, G&P lipo) Kina swtich assembly, VFC assembly, DeepFire Assembly osv. Så jag har nog säkert haft en del tur ;).
Jag tycker bara att det kan vara lite meck för en nybörjare att börja installera Mosfet i samband med att man skaffar Lipo. Själv spelar jag med Lipo batteri ( uteslutande 11.1v 10-20c) tills gearbox/kablar/annat rasar därefter reparerar/uppgraderar vid behov. Än så länge så har det inte krävt något nämnbart underhåll, bara tuta och kör.

Takolander

Inlägg av Takolander »

Lipo hit o Lipo dit, just när det gäller DIN bössa är Lipo ett måste eftersom du annars får köra med nån form av nunchuck/stav-nimhgrej. "Smala" Nimhbatterier är bara skräp i kallt klimat, du får ut ett halvt magg med ett 9,6V-Nimh Stavbatteri om det är minusgrader. Så jag kör ALLTID med Lipo till mina vapen med trånga batteriutrymmen.

Är det däremot bössor med gott om plats i kolven - ja DÅ är det oldschool 8,4V tegelsten som gäller. Funkar i alla väder, håller hela dagen, inget strul med Lipo-varnare, tål hårda tag osv. Jag kommer ALDRIG att byta till Lipo i mina bössor med stora kolvar :o
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

KaptenKilt

Inlägg av KaptenKilt »

Takolander skrev:[...]tål hårda tag osv[...]
tako pls
http://youtu.be/yPIzD0PhHdU

Danno

Inlägg av Danno »

Fast...lipo behöver inte lipovarnare (jag vet inte heller exakt vad som är strulit med en sådan) och mina lipos har alltid i alla lägen fungerat bättre i kyla än mina gamla nimh batterier. Lipo i klossform kan dessutom ha mycket mer miliampere och väger dessutom mindre än nimh batterier.

Summa summarum, det är inte OK att rekommendera nimh över lipo, någonsin. ;)

KaptenKilt

Inlägg av KaptenKilt »

LiPo slår NiMH, kort och gott.

Men nu är det nog om LiPo i den här tråden, gissar jag på :3

Takolander

Inlägg av Takolander »

Svar till Lipo-boysen: http://www.youtube.com/watch?v=XVCtkzIXYzQ

Tillägg: Att säga till nybörjare att Lipo ALLTID är bättre och att det håller skitbra för att det finns en video på youtube om det...seriöst?
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

K.
CTR EP3 Championship White, nuff said

Don Pelleone

Inlägg av Don Pelleone »

Lägg inte en massa tid på moddning inför ditt första spel, se till att ha laddade batterier, säkra glasögon och tillräckligt med ammo så är du klar för premiären.

frange

Inlägg av frange »

Takolander skrev: oldschool 8,4V tegelsten som gäller. Funkar i alla väder,
Ja, förutom när det är kallt.
Takolander skrev:
håller hela dagen
Eh, nej? Eller ja, om man inte skjuter särskilt mycket, och med en lågtrimmad bössa...
Takolander skrev:
inget strul med Lipo-varnare,
Jag har kört med Lipo i alla mina bössor i ett par år, och jag har aldrig ens hållit i en Lipo-varnare. Och jag har aldrig varit med om ett Lipo som tagit skada eller dödsexploderat.
Takolander skrev:

tål hårda tag osv
Jag har behandlat mina Lipon exakt på samma sätt som jag behandlade mina gamla nimih, och det har inte hänt något. Eller jo, faktiskt. Ett nimih som betedde sig jävligt otrevligt när det råkade bli kortslutning.
Takolander skrev:

. Jag kommer ALDRIG att byta till Lipo i mina bössor med stora kolvar :o
Nähe, kul för dig då. Och det finns faktiskt ett par brittiska gubbar som prompt vägrar överge sina ångmaskinsbilar, men de är ganska egna av sig de också. Och vad de än hävdar så finns det inte så särskilt många fördelar i deras bilar gentemot en modern diesel/bensinbil om man är någorlunda realistiskt lagd.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Skriv svar