Hej har problem med att mina nya midcap magasin inte matar korrekt, har läst en massa och många säga att det kan fixas genom att tejpa men jag förstår inte bara var någonstans? Läste att man kunde tejpa vid magwellen men jag tycker att man borde tejpa magsinerna för när jag trycker fram dom så matar den perfekt också hört att det hjälper genom att köpa metall magasin.
Tacksam för bild över hur en korrekt tejpning skulle kunna se ut!
Jag kan inte förstå vad materialet på höljet skulle göra för att påverka matningen. Vissa magasin fungerar helt enkelt bättre med vissa bössor. Det brukar ofta gå att lösa.
Jag hade testat olika sorters bb märken. Mina mid cap matade inte alls men när jag byte kulor så fungera dom prefekt. Hade kollat det först innan du börjar pilla för mycket!
Tejpa i magwellen och tryck i magasinet,pröva dig fram.
Att ett metalmagasin skulle mata bättre än MAG har jag inte hört om.
MAG gör dom bästa magasinen ur matningspunkt och dom är billiga.
Jag har haft MAG magasin sedan dom började tillverka M4 magasin runt 2006, jag har haft många som har funkat ypperligt, och många som funkar vedervärdigt.
Dom enda magasinen som jag aldrig har haft problem med är TMs Std (73-bolls magasin). Dom är metallmagasin och jag kan tänka mig att det var det som menades med den meningen.
TM's std. mag går och går och går och går.
Har säkert en 5-8 stycken kvar sedan 2004 som aldrig har öppnats och än idag matar bättre än något annat, så länge bössan funkar med TM magasin dvs.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"