Lite hjälp på vägen inför köp av CQB vapen

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
kungaron

Re: Lite hjälp på vägen inför köp av CQB vapen

Inlägg av kungaron »

JO nivån är låg just nu!! Tror faktiskt att ni missar lite vad jag frågar . Kolla högst upp.

Jag har inte frågat vilket vapen jag ska köpa för det avgör jag själv, och visst jag frågar delvis vilket märke är bra.

MEN HUVUDFRÅGAN STÅR KLART OCH TYDLIGT:

Citat:

"Är det någon som ägt lite olika vapen som kan se mer fördelar med ett märke än ett annat?"

Med det menar jag ju att jag eftersöker personer som ägt kanske en AK47 från G&G, G36 från JG, M4 från Dboys. M4 från G&P osv...... Och som kanske svarar t.ex. "Jo jag ägde en M4 från G&G men den sög, den hade ofta matarproblem och det var det här felet, så jag bytte till M16 CQB anpassad från Magpul och den märkte jag var mer pålitligt och hade stabilare interndelar,"

Såna svar söker jag, jag kan absolut speca/länka modeller jag tittar på för att se om jag får nån respons.

Har man lirat Airsoft i några år kanske man antingen testa olika tillverkare, eller kört samma tillverkare för man helt enkelt är så jäkla nöjd. Och det är dessa erfarenheter jag söker. Men min fråga kanske är för "svår" att svara på så jag kommer lita på det jag läser. Sen får det bära eller brista när jag börjar lira med mitt nya vapen ;)

Vissa jag pratar med på spel säger ofta hur många vapen de äger och har ägt. Därför tog jag frågan hit. För att detta är ett forum med massa medlemmar med erfarenhet.

Rasahauge: Ja jag tittar efter AR-serien även fast jag redan har en M4. Gillar serien skarpt ;)

Men jag tycker ändå att jag fått bra svar och det hjälper mig endel!

Welle

Inlägg av Welle »

Nåja, kritik måste man kunna ta och ge. Det är svårt att förklara vad Skepparn försöker förmedla. Han gör det skitbra jobb och alla ska vara tacksamma att han gör det.
Men jag kan förstå andra som stör sig på skepparns bestämda åsikt att kloner is tha shit!

Men vilken bössa som är bäst är svårt att säga, bäst ur hållbarhetssynpunkt? eller bäst i hur den är byggd/ser ut? Det är otroligt godtyckligt vad som är bäst, Tror Skepparn tycker att vissa kloner bäst för att dom är billiga och är gediget byggda och har hög standard på internals.

Andra värdesätter kanske en snygg förpackning andra enbart ytfinnishen. Sen finns det väldigt många som tycker att korrekta markings är det absolut viktigaste.Sen finns det vissa märken som man undrar varför dom ens finns

Någon gång skulle det vara kul att lista upp tillverkare där man betygsatte olika egenskaper baserat på hur dom är direkt ur lådan. typ lista; "bästa gearbox", "bästa ytfinnish" "bästa tillbehör i orginalförpackning" typ...

Men för att återgå till ämnet, g&g´s dyrare modeller är riktigt bra, förstärkt gearbox ect. Dock så har dom ett pneumatiskt blowbacksystem som jag inte riktigt gillar.
Jag gillar G&P för att dom har förstärkt gearbox, hållbara internals, lätt att mecka med, otroligt fin finnish, inte så dyr, runt 2-2500 från HK med tull o moms. I princip alla delar, internals/extrernals, passar på en G&P bössa! Det är en av mina absoluta favoritmärken.

Jag har meckat med i princip ALLA märken som finns på marknaden, dels privat och dels yrkesmässigt. Är det någon bössa som sticker ut prestandamässigt och hur den är uppbyggd skulle jag vilja bestämt hävda att Magpul Masada är bäst. Ingen av mina PTW:er har vart nära...

btw, undvik CA :roll:
Lite finare, lite bättre

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Har aldrig haft åsikten att alla kloner är bra eller bättre.
Jobbar på Röda Stjärnan

rasalhauge

Inlägg av rasalhauge »

Skepparn skrev:Det har jag inte alls gjort. Kinakloner är oftast ett bättre val utifrån tekniskt underbyggda fakta, men inte alltid, och jag ljuger inte om det när en klon inte är bäst. Jag kan ge dig en rad exempel på där en klon inte är bäst, men det vill du väl inte lyssna på. Det finns massor med andra människor på den här planeten, och nästan alla av dem som spelar airsoft tycker att kloner är generellt bra val, det är därför de säljer så bra. Ta en titt i vilken tråd som helst i nybörjardelen på forumet, eller på vilket airsoftforum som helst för den delen.
Jag fullkomligt älskar att du vill få hela ditt inlägg att osa av vetenskaplig validitet genom att säga att kinakloner generellt sett är ett bättre val utifrån tekniskt underbyggda fakta. Det är extra underhållande för att du förkastar det jag skriver för att det minsann är subjektiva åsikter och därmed inte värt ett piss, medan du tror att bara för att du säger att något bevisligen är bättre så är det per automatik även det de facto (källhänvisningar borde gälla dig såväl som det antas gälla mig).
ministry skrev:Är det bara jag som tycker att attityden i denna tråd är jävligt kass? Pinsamt. Det finns väldigt lite som rättfärdigar dålig ton på detta forum och det står även så i just detta subforums rubrik. Det finns ingen anledning att vara så högfärdig och arg.

Jag tycker inte att Skepparn, som oerhört kunnig och en av de som bidrar mest till utbildningen inom AEG:er i Sverige inom gearboxar och elektronik, har gjort sig förtjänt av att få dålig attityd kastad mot honom för att han kommer med ett påpekande om att fabrikaten i sig sällan borgar för konsekvent kvalitet.

No offense, men rasalhauge, du förkastar ju Skepparns kommentarer av samma grunder som du kritiserar hans så kallande förkastande på. Om det finns någon sanning inom AS är det att det mesta är grovt subjektivt, varken du, jag eller någon annan är bättre än så.
Men herregud människa. Det är alltså ajabaja att jag håller en dålig ton, men fritt fram för dig att göra detsamma. Jag har förstått sedan tidigare att Skepparn är något av ett skötebarn här på AS, som utöver kunskaper (som jag inte ifrågasätter) aldrig kan ha fel eller acceptera andras åsikter kring ämnet. Jag menar, på dig låter det som att du tar en femåring i försvar, men jag tror (eller snarare vet) att Skepparn är fullt kapabel att tala för sig själv.

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Du jag har inte tid med det här.
Jobbar på Röda Stjärnan

rasalhauge

Inlägg av rasalhauge »

Som sagt var, jag avslutar gärna diskussionen här och nu så jag är glad att vi äntligen är överens

KaptenKilt

Inlägg av KaptenKilt »

Som Welle säger, undvik CA.

Sport

Inlägg av Sport »

Jävla pseudodebatt.

Steg 1. Välj den modell du är intresserad av. Läs på!
Steg 2. Kolla reviews på de fabrikat som tillverkar intressant modell.
Steg 3. Jämför pris kontra uppskattat kvalitet från de reviews du läst.
Steg 4. Kolla lagerstatus hos de åf du kan tänka dig handla från.
Steg 5. Beställ!

Det är ingen rocket science och du kommer göra felköp av olika anledningar oavsett hur mycket du läser på.

kungaron

Inlägg av kungaron »

Det blev denna, kommer med UPS imorgon så de ska bli riktigt kul att få känna och klämma. Tack för alla svar!

http://shop.ehobbyasia.com/aeg/g-p-hong ... black.html

Skriv svar