Första rejäla vapen

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Endymion

Re: Första rejäla vapen

Inlägg av Endymion »

Ska du ha ett pumphagel så köp åtminstone en 3-shot. Finns inte i lager nu på TWG men de brukar ha m56a och m56c hagel för runt 500-lappen med frakt inkluderad. Dock rekommenderar jag AEG, ska ni ändå köpa så är det lika bra att köpa ordentligt på en gång, blir mycket roligare så.

JensBond

Inlägg av JensBond »

aaboom skrev:
9 augusti 2012, 18:14:

http://malmoairsoft.se/produkt/Franchi- ... lex-Stock- är sugen på detta vapnet. Vet att det är fjäder men tanken är att bara spela med vänner. Vad tycker ni?
Det är faktiskt ingen dum idé, dom fungerar mycket bra fast är dock inte lika bra som AEG. Kör på ett sådant du, om du ångrar dig så har du inte slösat allt för mycket pengar iallafall.
Jag är 18 år jag lovar.

Tubal

Inlägg av Tubal »

Jag känner iaf en spelare som förespråkar 3-skottshagel före AEG's för att dom är oerhört low-maintenance. Inget att uppgradera, går dom sönder köper man ett nytt för mindre än reservdelarna till en AEG skulle ha kostat. Dessutom går det åt väldigt lite ammunition, man måste inte ladda om mellan varje spel, man måste inte ha nån väst till en massa magg, dom väger lite osv. Är man inte så brydd om att vinna så kan det faktiskt väga över den prestanda man förlorar.

Det är isf ett sånt här du vill ha: Super-90. Köp inte dom med fällkolvar då dom är ömtåliga på billiga bössor.
Lägg till några paket extra patroner, kulor, och gå på Jula och köp skyddsglas så är du klar. Man har lite handikapp, men om man anpassar sin taktik är man inte chanslös.

10 augusti 2012, 17:14:

PS Inomhus är det dessutom bättre än AEG's i min erfarenhet. :D

paven16

Inlägg av paven16 »

Annars så finns det en hel del begagnade vapen att köpa. Visst är det alltid gött att köpa nytt, men kolla om inte samma eller likande vapen finns att köpa här på ASS i säljestråden.

//Robban

Titan

Inlägg av Titan »

Rasar en tre-skotts hagel, är det knappt något som går att laga utan att plocka ned bössan i smådelar, samt reservdelar är inget som ligger och sammlar damm på butikernas hyllor.
En M15-serie eller G36-serie för alla tillbehör, smidighet samt reservdelar är bra nybörjar-grejer.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

Tubal

Inlägg av Tubal »

Ett kinahagel kostar 300:- plus frakt, man lagar dom inte. :roll:

Skriv svar