wgcshop.com?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
terman59
Inlägg: 12
Blev medlem: tor aug 09, 2018 5:44 pm

wgcshop.com?

Inlägg av terman59 »

Någon som har beställt ett vapen ifrån wgcship.com?
Hur gick det?
Hur lång tid tog det för grejerna att komma?

LiquidSnake
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:25 pm

Re: wgcshop.com?

Inlägg av LiquidSnake »

Det var längesen jag beställde därifrån, men jag har aldrig haft några problem med wgc.
Dom fungerar som alla andra stora butiker i Hong Kong, detsamma gäller leveranstiden.
Leveranstiden hänger på vilken typ av frakt du väljer.
Väljer du express så går det relativt snabbt, snitt 7-15 dagar typ (+/-).
Ekonomi kan ta en evighet.

Om du har alternativet med UPS så går det från 3-5 dagar.

Förseningar kan ju givetvis vara fler numera pga. Pandemin och bristen på flygtrafik.

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: wgcshop.com?

Inlägg av babymakerairsoft »

ca 2,5 veckor med tull tid, EMS.

Swalas
Admin
Inlägg: 104
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm
Lag / förening: AirsoftSverige.com
Aktiv sedan: 1999
Ort: Stockholm

Re: wgcshop.com?

Inlägg av Swalas »

Bland dom bästa i HK

frakten beror alltid på bolaget, Express har för mig gått på all från 4-20 dagar... Mest hänger det på svenska sidan tycker jag..

grimm
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:41 pm

Re: wgcshop.com?

Inlägg av grimm »

Definitivt tar det längre tid i sverige om du får varor skickat via ems eller vanlig post. UPS gick fort för min senaste order, typ 5 dagar med en helg imellan efter att wgc väl skickat prylarna vilket tog 2-3 arbetsdagar. då mitt paket blev lite tungt gick det bara att välja deras ups saver förslag.

jag har dock aldrig haft problem med order från wgc, men har åas aldrig beställt gevär, bara pistol. förr vägde och röntgade posten alla paket över 2kg, vilket resulterade i att de vägrade leverera en aeg-bössa som kom via ems från hong kong, pga deras internregler om "säkert lagrande"... köksknivar är tydligen ok dock. Så om de gör så fortfarande kan det va bra att kolla med dem om de fortfarande har kvar dessa regler. annars tror jag det bara är UPS som är 100% med på att skicka airsoftvapen utan några problem.

ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: wgcshop.com?

Inlägg av ohman »

Har beställt flera gånger, har aldrig varit något problem. Räkna med att betala tull dock. 1.3 * (totalpris + frakt).
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Skriv svar