Pistol som sidearm

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Semlan92

Re: Pistol som sidearm

Inlägg av Semlan92 »

Tack för länk men alla där ligger ju på 100-105mps, då borde det ju bli säkerhetsavstånd eller har jag fel?

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Min KJW 1911 på co2 skjuter för hårt (~110ms) på helt ny patron.
Brukar torrskjuta den ca 10 gånger och då ligger den på 1J eller under och är klart spelbar.
Får ut iaf 2 laddningar kulor per patron (~55 kulor)

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Semlan92

Inlägg av Semlan92 »

Smart, går annars i funderingen på att slå på en TM. Dom är väll oftast chronade för cqb i alla utföranden? Visst dom ligger lite högre i pris men kanske är värt det?

Semlan92

Inlägg av Semlan92 »

Ajfan.. ja då sprack det där direkt.. kanske får vidga mina vyer mer.. vill ju ha en pistol som är passande till m416 i metall, helst svart, co2 och blowback och cqb..
Maxpris runt 2lökar.. tycker inte det borde vara så svårt att hitta men verkar va det haha

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

1911 är en underbar plattform. Ligger bra i handen på de flesta och om man skaffar sig en TM-kompatibel (KJW/ASG bland annat) så finns det delar och tillbehör så att man aldrig behöver ha trångt på kontot någonsin igen. Lite som en M4. :) Köp ett vanligt gasmagasin till och använd när det är varmt, med röd gas, så funkar det som det ska. CO2 kan du köra när det är kallare. Då klarar de flesta CO2-pistoler CQB med marginal.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Semlan92

Inlägg av Semlan92 »

Hur vet jag att någon pistol är tm kompatibel?
Känner mig helt lost igen hahah

ohman

Inlägg av ohman »

Oftast genom att det står i beskrivningen, eller att du googlar runt på den modell du funderar över och ser vad andra säger om den, speciellt när det gäller kompatibilitet och reservdelar.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Semlan92

Inlägg av Semlan92 »

Alright, börjar faktiskt bli lite less på att leta nu så kommer avvakta någon dag tills jag impulsar eller något hahah

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Det där med vad som är kompatibelt med vad kan vara en djungel. Jag har förgäves letat efter en samlad lista över just 1911:or. Jag försökte skapa en med forumets hjälp för en tid sen men det gick sådär.

KJW/KJ Works (och därmed ASG) är TM-kompatibla och det gäller alla deras modeller, som jag har förstått det. Pistolen som BlackGoat länkar till kan jag rekommendera. Jag har två stycken och de funkar jättebra med både CO2 och röd gas. Grön gas går om det inte är kallt.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Pontus

Inlägg av Pontus »

Twist: Du nämner "röd gas" så jag lånar tråden lite här med en relevant fråga. Vad är skillnaden på green gas och röd gas? Högre tryck i röd? Använder själv den där svarta H&K som det står "No Compromise" på till min Umarex USP .45 (rekommenderar för övrigt denna picka till TS, fruktansvärt skön pistol!). Min gas är "green gas" tydligen, och pistolen har en rätt ordentlig kick i blowbacken.
- Stay Classy!

Skriv svar