Tjockisar

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
DooM
Inlägg: 9
Blev medlem: mån jun 04, 2012 1:02 pm

Tjockisar

Inlägg av DooM »

Tjena! Jo det är som det låter. Vart hittar man militär kläder till folk som är tjocka och stora? Jag har sett folk som är det och sprungit runt. Men aldrig frågat dom. Jo, innan kommentarer om " Gå ner i vikt osv" så jobbar jag på det. Men Jag vill vara tex. Usa ksp skytt. Vart hittar jag kläder till sånt? Eller är det bara att springa runt i mjukisbyxor och luvtröja som gäller? xD

slimz
Inlägg: 59
Blev medlem: mån okt 22, 2012 7:12 pm
Aktiv sedan: 2012
Ort: Stockholm

Re: Tjockisar

Inlägg av slimz »

kolla på röda stjärnan dem har rätt så stora storlekar på 101INC Combat Shirts t.e.x. http://www.rodastjarnan.com/faltuniform ... camo-16918

Chibs
Inlägg: 64
Blev medlem: lör apr 26, 2014 11:23 pm

Re: Tjockisar

Inlägg av Chibs »

Haha, älskar detta inlägget :lol:

Nu är det ju svårt att veta exakt hur voluminös du är men i princip alla affärer jag handlat i har haft kläder i storlekar upp till XXL. Finns det inte i lager är det säkert bara att fråga så tar de hem det du vill ha. Kolla med rödastjärnan, tacticalstore, frysen etc

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Tjockisar

Inlägg av ohman »

eBay har också ett relativt stort utbud om du letar efter amerikanska kläder. Hwesta.eu är återförsäljare för Helikon Tex som också har ett stort utbud av storlekar på diverse camouflage.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Lunkwill
Inlägg: 15
Blev medlem: tis okt 16, 2012 7:28 pm

Re: Tjockisar

Inlägg av Lunkwill »

Det är svårt att hitta bra storlekar, även om man hittar byxor med rätt midjemått så är de ofta låga vilket gör att de inte är bekväma alls.
Jag har jätte problem med just detta så byxor med högmidja är bra skit.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Tjockisar

Inlägg av ohman »

Kolla på hwesta, de har flera olika modeller. Både hög och låg midja.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Xeno
Inlägg: 31
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:53 am

Re: Tjockisar

Inlägg av Xeno »

Tru-spec har upp till 5XL på sina kläder, tror ingen svensk butik tar in någon mer än 2XL vad jag har sett men tror inte det skulle vara något problem om du vet vad du behöver för storlek.
Annars finns det säkerligen att beställa från utlandet.


http://www.truspec.com/images/sizing_chart.jpg

DooM
Inlägg: 9
Blev medlem: mån jun 04, 2012 1:02 pm

Re: Tjockisar

Inlägg av DooM »

Hur tjock ja är? Well skitfet! hahaha nä men ja kör på rätt stora kläder. Jag är runt 1,78 och väger över 120 ;)
som sagt. Jobbar på det! :lol:

Hmm men tack för tipsen! ska kika runt lite igen då. Den enda "gear" jag vet som är stor och bekväm är ryssgrejer. Antar för att dom avlar björnfolk där.

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Tjockisar

Inlägg av Callahan »

Vill du ha lite tips på bra inspiration till vikt minskning?
Jag är 177cm och var uppe i ca 107kg och har i stort sett bara enbart ändrat mitt kolhydrats intag och gått ner 14kg utan större problem.
Lyssnar mycket på Jonas Coltings pod avsnitt "Coltings nakna sanning" och det har pushat mig enormt.

Sen till kläder för oss knubbiga så finns det BDU uniformer som garanterat passar. (Tru
Och köp en strids sele eller liknande och undvik platecarriers.

Ett annat tips är att måla överdrags kläder som oftast är stora i storlekarna.
Kolla denna bilden tex ser skit coolt ut tycker jag.

Bild
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

kortex
Inlägg: 10
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:24 pm

Re: Tjockisar

Inlägg av kortex »

kan tipsa om garderoben.se dom har ofta bra utbud på stora kläder som jag tror kan passa, som sagt tru-spec har stora storlekar.

här har du en länk till ett par byxor, tänkte eftersom du sa du ville köra usa så multicamo?
http://www.garderoben.se/militarklader/ ... a-multicam

XLR motsvarar 110cm i midjan samt 82cm innebenslängd
XXLR motsvarar 120cm i midjan samt 82cm innebenslängd

Finns även i 3XL, men 120cm i midjan är ju rätt stort bara mäta med måttband, hoppas det var till någon hjälp :)

Skriv svar