Munskydd

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Munskydd

Inlägg av ohman »

Jag kör med en dubbelvikt shemag över munnen vanligtvis, men annars finns ju också halvmask som bara räcker näsa och mun.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

SnaBel
Inlägg: 19
Blev medlem: sön apr 12, 2015 1:18 pm

Re: Munskydd

Inlägg av SnaBel »

Då beställer jag en ansiktsmask och tandskydd så kan ja testa båda.

Maarroak
Inlägg: 14
Blev medlem: ons maj 30, 2012 5:04 pm

Re: Munskydd

Inlägg av Maarroak »

Kör tandskydd och det finns många olika. Mitt är helt formbart och 2.4mm tjockt. Funkar skit bra och igår senast träffades en spelare precis ovanför tänderna på läppen och bestämde sig då också för att köpa ett. Du kommer absolut inte ångra dig då det är upp till dig att ta din egna säkerhet ett steg längre då bara skyddsglas är obligatoriskt.

CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Munskydd

Inlägg av CaptainAirsoft »

Fortsätter inte på tråden utan skapar en helt ny fråga. Om man har en polyester-balaclava, behöver man då införskaffa mesh mask eller liknande? Jag kör aldrig CQB.

Här är balaclavan som jag har: http://www.taiwangun.com/en/helmet-prot ... -8fields-2

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Munskydd

Inlägg av Maercosh »

Ja, det är att rekommendera

CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Munskydd

Inlägg av CaptainAirsoft »

Funkar tandskydd istället?

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Munskydd

Inlägg av Maercosh »

Finns trådar om detta, tandskydd hjälper såklart men det tar inte bort risken helt för att tanden kan spricka.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Munskydd

Inlägg av Twist »

När jag körde med balaclava förr i tiden så brukade jag klippa en lagom bit av någon plastburk, petflaska eller liknande som jag kunde peta in under balaclavan framför munnen. Det räddade nog mina tänder ett par gånger. Där jag spelade CQB på den tiden gällde max 119 m/s@0.20 så det kunde ta hårt ibland.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Munskydd

Inlägg av CaptainAirsoft »

Hur klippte du till plastbitarna?

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Munskydd

Inlägg av Maercosh »

Hört talas om ordet sax?

Skriv svar