Hej
Jag planerar att köpa en M1911 som drivs med CO2.
Vad jag vill göra är att köpa ett extra CO2 magasin och 2 stycken GreenGas magasin, detta eftersom CO2 kan vara lite väl stark och ibland kan det vara skönt att komma under 100m/s gränsen med gröngas.
Kommer det funka att bara byta mellan dom olika magasinen beroende på vilken drivgas jag vill använda utan någon modifiering?
Jag har hört talas om nåt som heter Blue Nozzle men har inte riktigt fått så tydlig information kring vad den gör och om det verkligen behövs.
GreenGas till CO2 pistol
Re: GreenGas till CO2 pistol
Kan tillägga att det självklart är magasin från samma tillverkare och samma modell på både gröngas och co2 magasinen.
Min tanke är att gröngasen kanske inte orkar dra bak manteln helt eftersom den brukar vara svagare?
Min tanke är att gröngasen kanske inte orkar dra bak manteln helt eftersom den brukar vara svagare?
Efter vad jag sett så verkar det som att vissa tillverkare gör så att man måste ha en speciell nozzle (blue nozzle för många verkar det som) för att dom ska klara av CO2, men inte alla gör detta.
Jag har en WE G17 som jag kört både GG och Co2 mag i utan problem, har inte gjort nåt med pistolen utan den är helt stock.
Jag har en WE G17 som jag kört både GG och Co2 mag i utan problem, har inte gjort nåt med pistolen utan den är helt stock.
Okej så det verkar som att blue nozzle inte är någon standard utan det är mer beroende på tillverkare och modell om det krävs en blue nozzle för att köra båda gaser.
Får jag fråga vilket mag som medföljde din WE G17 vid köpet, var det ett GG mag eller Co2 mag som inkluderades när du köpte den?
Får jag fråga vilket mag som medföljde din WE G17 vid köpet, var det ett GG mag eller Co2 mag som inkluderades när du köpte den?
Det var ett GG mag som följde med, köpte Co2 magget separat.
Det har än så länge inte orsakat några problem med själva pistolen. Magget däremot har gått sönder, är en packning som blivit förstörd på något sätt så måste byta ut den, inget större fel dock.
Det har än så länge inte orsakat några problem med själva pistolen. Magget däremot har gått sönder, är en packning som blivit förstörd på något sätt så måste byta ut den, inget större fel dock.
-
Jag har en KJW Hi-Capa 6.0 den har en röd nozzle och klarar både green gas och CO2. När jag bytte till mig pistolen fick jag ett magasin av vardera typ och båda funkar felfritt till pistolen. Dock är det mer kräm med CO2 och den kickar gött som fan. Men den kickar också bra med green gas.
Jag kan däremot inte svara på om det skiljer sig mellan tillverkare eller om alla pistoler med ett nozzle som ska klara både CO2 och gas funkar lika bra. Men med min KJW är det iaf inga problem.
Jag kan däremot inte svara på om det skiljer sig mellan tillverkare eller om alla pistoler med ett nozzle som ska klara både CO2 och gas funkar lika bra. Men med min KJW är det iaf inga problem.
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D
Ja problemet med Co2 är ju att den kickar lite för bra ibland så man får ett säkerhetsavstånd på den. Med GreenGas magasin hade jag hoppas att få ner kraften så man slipper tänka på säkerhetsavstånd och även bra för cqb.
Eftersom Co2 är starkare så borde ju inte GreenGas magasin vara någon fara för pistolen eftersom den är designad för krafterna from Co2 drivning. Gäller väl bara att hitta en grön gas som är tillräckligt stark för att skjuta bak sliden och mata nästa kula.
Jag antar att ventilerna på GreenGas magasin och Co2 magasin har i allmänhet likadana fysiska gränssnitt mot pistolen eftersom jag aldrig har hört att någon haft det problemet.
Eftersom Co2 är starkare så borde ju inte GreenGas magasin vara någon fara för pistolen eftersom den är designad för krafterna from Co2 drivning. Gäller väl bara att hitta en grön gas som är tillräckligt stark för att skjuta bak sliden och mata nästa kula.
Jag antar att ventilerna på GreenGas magasin och Co2 magasin har i allmänhet likadana fysiska gränssnitt mot pistolen eftersom jag aldrig har hört att någon haft det problemet.
-
Jo, det stämmer angående Co2 att man får högra utgångshastighet. I mitt fall brukar jag bara få köra med mitt greengas magasin på spel här i Göteborgsområdet. Men det gör inte så mycket för jag kör mest CQB ändå.
Nu är jag inte 100% säker på detta. Men om jag förstått allt rätt så ska det inte spela någon roll om man kör Co2 eller greengas magasin i pickan om nozzeln klarar det. Jag kör med ASG:s standard GreenGas om det säger dig något? http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... 20ml-15680 denna är det. Den funkar bra till min pistol. Nu har flaskorna bytt utseende, den äldre varianten är vitgrön i färgerna.
Gällande magasinen som du nämnde Reddy så ser mina identiska ut förutom att Co2 magasinet inte har en påfyllningsventil i botten. Jag är ingen expert men jag tror inte det skiljer sig så mycket från olika tillverkare. Är pistolen tillverkar för att klara båda typer av drivmedel så ska du kunna köra båda typer av magasin utan problem. Det funkar iaf för mig och min pistol.
Nu är jag inte 100% säker på detta. Men om jag förstått allt rätt så ska det inte spela någon roll om man kör Co2 eller greengas magasin i pickan om nozzeln klarar det. Jag kör med ASG:s standard GreenGas om det säger dig något? http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... 20ml-15680 denna är det. Den funkar bra till min pistol. Nu har flaskorna bytt utseende, den äldre varianten är vitgrön i färgerna.
Gällande magasinen som du nämnde Reddy så ser mina identiska ut förutom att Co2 magasinet inte har en påfyllningsventil i botten. Jag är ingen expert men jag tror inte det skiljer sig så mycket från olika tillverkare. Är pistolen tillverkar för att klara båda typer av drivmedel så ska du kunna köra båda typer av magasin utan problem. Det funkar iaf för mig och min pistol.

Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D