Hej!
Jag spelade rätt mycket för ca 8-10 år sedan. Då när jag köpte mitt första vapen, vilket blev en CA Mp5, så känndes det som att man inte hade så mycket att välja på om man ville ha en shysst picka med metall kropp. CA eller ICS var det man skulle ha om man rådfrågade "de lärda". Tyvärr efter mycket strul med min fina Mp5a så mötte den sitt öde som reservdels donator efter att skiten brann upp och där slutade min karriär.
Nu när ekonomin tillåter en markant högre budget än när man var 18 så tänkte jag prova igen. Jag har rannsakat mig själv och trotts att jag har kvar mängder med Mp5 relaterade prylar och gear har jag kommit fram till att en M4ish bössa är vägen att gå för mig.
Här kommer då mitt bekymmer!
Jag vet att jag vill ha en bössa i helmetall med ris/ras då jag kommer kitta den rätt mycket.
Den ska prestera bra, läs inte gå sönder/becka ihop/skrammla isär/delar lossnar. Den ska tåla lite stryk mao.
Har förstått att quick spring change är på tapeten vilket kan vara vettigt då jag kommer spela både cqb och i öppen miljö.
Ska se rätt ball ut typ.
Får kosta mellan 0-3500ish
Utöver detta har jag nog inte så mycket krav. Problemet är bara att nu finns det ca 5 miljarder vapen där ute och 6000 tillverkare, iallafall så känns det så efter att ha varit borta från scenen så länge, så vad ska jag leta efter?
Jag har kollat på mängder med videos, läst reviews och googlat men blir inte mycket klokare. Det den ena lovordar, ratar den andra. Jag förväntar mig inte att nån här ska rada upp mängder med vapen här, men om nån har nått tips på tillverkare som har solida M4or, eller nån serie som är överlag bra, eller bara kan peka mig i rätt riktning så skulle jag vara otroligt tacksam.
/Mattias
Nybörjarråd eller "Hjälp vad letar jag efter"
Re: Nybörjarråd eller "Hjälp vad letar jag efter"
Lite över din budget, men kolla lite youtube på Tippmann M4. Lätt roligaste bössan out there imo.
-:Skogsfrisk:-
-
http://gunfire.pl/product-eng-115220004 ... plica.html
Bra metall och över lag hållbar. Bör dock öppna gearboxen och smörja/shima, kanske kolla över hur tät den är. Bör även polera pipa, byta hop gummi och hop nub.
Den har quick spring så det är simpelt att byta interna delar.
Edit: Du borde även kolla på ny kolv då specna arms original känns väldigt plastig
Bra metall och över lag hållbar. Bör dock öppna gearboxen och smörja/shima, kanske kolla över hur tät den är. Bör även polera pipa, byta hop gummi och hop nub.
Den har quick spring så det är simpelt att byta interna delar.
Edit: Du borde även kolla på ny kolv då specna arms original känns väldigt plastig
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Läs de klistrade trådarna här i Nybörjare och skumma igenom i varje fall första sidan så kommer du att hitta massor med relevant info. Nästan exakt samma fråga ställs ungefär varje dag vid den här tiden på året och svaren är nästan alltid exakt desamma, men det varierar givetvis över tid. Just nu verkar Specna Arms vara favoriten.
Lycka till!
Lycka till!