FN P90 TR! (och annat smått och gott)

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Sarge_Eren
Inlägg: 19
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:58 pm

FN P90 TR! (och annat smått och gott)

Inlägg av Sarge_Eren »

Hejsan allihopa! jag har länge varit intresserad av vapen, pilbågar, krigsspel osv osv. men nu känns det faktiskt dax köpa min riktiga första airsoft bössa och försöka dra igång med denna "hobby"ish (ingen aning vad jag skulle kategorisera airsoft som :roll: ) (även haft ett antal små fjäderdrivna pistoler)

Hursomhelst! Vänsterhänt! Alltid tyckt bull-pups och särskilt FN P90 varit väldigt intressanta!

Så min frågor i grund och botten är, vilket märke av airsoft bössor är "dugliga"?

Vilka speltyper funkar P90 bra/utmärkt/sämre/dåligt till?

Vad är faktiskt är nödvändigt som Gear för de flesta spel?

hmm ja det var nog allt just nu, ha det bra!

slimz
Inlägg: 59
Blev medlem: mån okt 22, 2012 7:12 pm
Aktiv sedan: 2012
Ort: Stockholm

Re: FN P90 TR! (och annat smått och gott)

Inlägg av slimz »

Välkommen

Beror helt på hur mycket du vill spendera på airsoft, men själv kör jag med en cyma som kostar runt 1500kr och den funkar hur bra som helst och dem är rätt så billiga.
Har du större budget så kör på en Tokyo marui för typ 3000 eller nåt sånt. Sen finns det också classic army och g&g men har ingen erfarenhet av just dem 2 dem kostar runt samma som tokyo marui.

P90 funkar bäst i närstrid då dem är så kompakta, men i i alla miljöer så funkar dem bra tycker jag. Dem är bra för run and gun då dem också är väldigt lätta.

Bra skor och bra skyddsglasögon är det viktigaste. Sen kanske något att ha extra magasin i. Just p90 magasin är lite jobbiga då dem är så långa så du behöver köpa extra långa mag fickor som dessa http://www.strikerairsoft.se/utrustning ... pouch.html

Sarge_Eren
Inlägg: 19
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:58 pm

Re: FN P90 TR! (och annat smått och gott)

Inlägg av Sarge_Eren »

Tackar!

En fråga på Cyma p90. http://www.strikerairsoft.se/airsoftvap ... m060b.html går Silencern att ta av?

slimz
Inlägg: 59
Blev medlem: mån okt 22, 2012 7:12 pm
Aktiv sedan: 2012
Ort: Stockholm

Re: FN P90 TR! (och annat smått och gott)

Inlägg av slimz »

Jadå, det där är samma som jag har och den går fint

Sarge_Eren
Inlägg: 19
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:58 pm

Re: FN P90 TR! (och annat smått och gott)

Inlägg av Sarge_Eren »

Underbart!

Tomteseal
Inlägg: 17
Blev medlem: fre apr 08, 2016 7:20 pm

Re: FN P90 TR! (och annat smått och gott)

Inlägg av Tomteseal »

Min första bössa var en CA P90, bössan i sig är det absolut inget fel på (förutom att det är en AEG ;)), det stora problemet är som redan nämnt att det krävs stora magasinfickor, men även att det är en svår bössa att passa in om man vill efterlikna ett riktigt förband, eftersom den inte är särskilt vanlig.

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: FN P90 TR! (och annat smått och gott)

Inlägg av Metalman_666i »

Jag är själv ambidextriös vilket betyder att jag kan använda både höger och vänsterhand likvärdigt typ. Jag har ingen erfarenhet av P90 tyvärr. Men tänkte rekommendera G36C, ingen bullpup men den är anpassad före både höger och vänsterhänta. Den är lätt och smidig, men har dock klumpiga originalmagasin. Det jag gillar med bössor som G36 är att de har magrelease bakom magasinet istället för på sidan av vapnet som många bössor har, typ M4. Där finns det många bössor som kan funka om det skulle falla dig i smaken. Jag tänker någon form av AK-47, AK-74, G36:or och Mp5:or. Det finns säkert fler, men detta är dem jag kommer på nu.

Vill du ha en bullpup kan Steyr AUG, FAMAS, L85A2, Tar-21 (Tavor 21) kanske vara något. Av dessa har jag bara känt lite på en AUG och de är rätt balla. Nackdelen är dock att AUG kör egna magasin medan L85 och Tar-21 kör M4/M16 magasin vilket är väldigt vanligt att många kör med. Fördelen med just M4/M16 magasin är att det finns så många bra och smidiga fickor till dem om man jämför med P90 som du var intresserad av. Det är en smaksak såklart och det ska kännas rätt för dig.

Jag själv kör en M4 och en 416 vilket går hur bra som helst oavsett vilken hand jag har dem i. Nu börjar det dyka upp lite ambidextrösa bössor på marknaden där de har magrelease på båda sidor av vapnet och även eldväljare/fireselector på båda sidor.
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Sarge_Eren
Inlägg: 19
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:58 pm

Re: FN P90 TR! (och annat smått och gott)

Inlägg av Sarge_Eren »

hittat mid-cap mag till p90 och bra pouches till dem så ^^ men senare hade jag tänkt mig att jag ska skulle skaffa än f2000... finns bara en som fortfarande säljs och det är den med intrigerade 3.5 optik... hmm ja aug verkar också najs!

tack för svar!


edit: kör dock med sidearm på högersidan och skjuter den med höger och primärt vapen i vänterställning :)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: FN P90 TR! (och annat smått och gott)

Inlägg av Twist »

Köp inte en Tokyo Marui P90. De är inte ett dugg bättre än t.ex. Cyma, bara dyrare.

P90 är annars ett alldeles utmärkt vapen. Min första AEG var en P90 och jag ångrar inget utom att jag sålde den.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Sarge_Eren
Inlägg: 19
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:58 pm

Re: FN P90 TR! (och annat smått och gott)

Inlägg av Sarge_Eren »

Okej tack! Ditt svar svarade på min nästa fråga med så tack så mycket!


airsofters=trevliga snubbar!

Skriv svar