Kolv/stock montering på dboys m4a1.. Halp!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
CeilingPanda
Inlägg: 5
Blev medlem: tor maj 21, 2015 7:18 pm

Kolv/stock montering på dboys m4a1.. Halp!

Inlägg av CeilingPanda »

Hej,
Fick nyss hem en begagnad dboys m4a1 och kolven var avmonterad för att kunna få plats med den i paketet.
Hur får man på den? Det finns , ursäkta om jag har fel termer, en pipa in i vapnet där man ska skruva fast en skruv som nu är i kolven och jag inte kan få ut, denna kolv har skruven i sig som jag inte verkar kunna få ut? Och den är stängd baktill vad jag kan se så att skruva fast den blir svårt.
Kolven har också jängor som jag inte verkar förstå vad de är till för, det kom också med en ring till dem, men vad ringen är till för har jag ingen koll på.

Frost
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:44 pm

Re: Kolv/stock montering på dboys m4a1.. Halp!

Inlägg av Frost »

Bilder?

CeilingPanda
Inlägg: 5
Blev medlem: tor maj 21, 2015 7:18 pm

Re: Kolv/stock montering på dboys m4a1.. Halp!

Inlägg av CeilingPanda »

Lite svårt att se dessvärre men första håller jag i skruven, i andra har jag släppt den ner i stocken, och i sista är det in i vapnet

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Kolv/stock montering på dboys m4a1.. Halp!

Inlägg av Twist »

Dra "spaken" man trycker på för att justera kolven på motsatt håll, dvs där du annars trycker in/upp den ska du dra ut/ner så långt det går. Då kan du dra av kolven från kolvröret. Nu bör du kunna se öppningen i rörets baksida. Om inte så sitter det ett lock över hålet som eventuellt sitter med en liten insexa. Av med det i så fall.

När du har kolvröret fritt så är det bara att trä på det på "pinnen" på gearboxen och sticka in en lite längre skruvmejsel och dra fast det. Skruven fäster i gearboxens fjäderstyrning så dra inte åt alldeles för hårt.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

CeilingPanda
Inlägg: 5
Blev medlem: tor maj 21, 2015 7:18 pm

Re: Kolv/stock montering på dboys m4a1.. Halp!

Inlägg av CeilingPanda »

Ah det fanns inga fler skruvar så det är nog som du sa innan med justering:) Tack! Ska prova när jag kommer hem!

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Kolv/stock montering på dboys m4a1.. Halp!

Inlägg av Twist »

Gör så. Får du problem så ta en bild på kolven och kolvröret bakifrån också.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar