Konvertera första bössa från gas till HPA

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Allaspappa

Konvertera första bössa från gas till HPA

Inlägg av Allaspappa »

Hej, jag funderar lite på HPA för jag tycker det verkar trevligt, och jag hittade en forums post på ett annat forum hur man konverterar vapnet jag vill.

Jag förstår ganska bra, men jag hittar inte vars man kan få tag på denna del/vet inte vilken del det är:

http://i.imgur.com/IH0pkGX.jpg

Och vilken storlek borde jag ha på en Tank?
kan man fylla den med kompressor eller måste man gå till någon speciell plats? (Tror jag läste här någonstans att det inte går, men då jag ändå är och skriver en tråd så frågar jag för att vara säker :) )

Mvh Allaspappa

livewire

Re: Konvertera första bössa från gas till HPA

Inlägg av livewire »

It's a macroline adapter with a QD fitting, ask the lads at PM airsoft to help you out

https://www.facebook.com/PM-Airsoft-Cus ... 7/?fref=ts
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Herr Nilsson

Inlägg av Herr Nilsson »

Ser ut att vara standard prylar till paintball, de flesta paintballbutiker har säkert grejerna. Dock tror jag att PM airsoft kan hjälpa dig mer specifikt. Att tänka på, du kommer behöva en regulator annars kommer bössan explodera när drar på luften. Greengas ligger väl runt 100psi? En vanlig regulator på en lufttank ger cirka 450-800psi.. Så du behöver en inline regulator mellan flaska och bössa som plockar ner trycket till 100psi. Om du inte kör en firebase eller dylikt som har båda regulatorerna i samma paket. Men som sagt Pm garanterat hjälpa dig om du är tveksam och inte vågar meka själv.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Allaspappa

Inlägg av Allaspappa »

jo att jag behöver regulator vet jag för även om bössan inte skulle sprängas skulle MSen gå i taket utan
Men tack för svar nu vet jag vars jag ska leta iaf :)

Skriv svar