Bygga en DMR bösse

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Quilles
Inlägg: 45
Blev medlem: fre aug 14, 2015 9:16 am

Bygga en DMR bösse

Inlägg av Quilles »

Har funderat länge på om man skulle bygga en dmr bössa och har läst The holy grail of dmr.
Nu undrar jag bara några saker.
1. Har en Hastighets regel på 110m/s på min bana för dmr. Vill lägga mig på den hastigheten men vill ändå lyckas och nå folk ganska långt bort och nu undrar jag hur jag skall gå till väg för just detta målet.
2. Vilken bössa skall man satsa på. M4 eller m16?
Mvh: David

donniedarko
Inlägg: 23
Blev medlem: sön jun 12, 2016 12:27 pm

Re: Bygga en DMR bösse

Inlägg av donniedarko »

Ju längre pipa ju bättre precision. Åtminstone på krutvapen så det skulle förvåna mig om det var annorlunda för airsoft.
Byta ut orginal fjädern(om den mot allförmodan nu inte är en m110 fjäder dvs.) mot en sådan här http://www.rodastjarnan.com/airsoft/mad ... rkos-34896

Kanske se över hopupen osv
Skulle nog föredra en M16 i just DMR syfte med tanke på den långa pipan jämfört med M4.
M14 är annars en riktigt trevlig musköt.

Jag köpte mig en BI-5581M alltså M16 enbart för att ha möjligheten att ligga och trycka i nån buske och plocka ut folk på lite längre avstånd men även kunna komma lite närmare än en sniper. Man vill endå vara där det händer saker också =)
Har dock inte fått den ännu.
FRA - den enda myndighet som faktiskt lyssnar på dig!

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Bygga en DMR bösse

Inlägg av Maercosh »

Piplängd kvittar, det handlar om cylindervolymen.
Oftast är det: längre pipa=mer fps kortare pipa= bättre precision

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Bygga en DMR bösse

Inlägg av ohman »

1. Släng i en M90-M100 fjäder, se till att bössan är tät, flat/ER/sugru hop, pipa av bra kvalitet, kulor av bra kvalitet.
2. Spelar ingen roll, ta den du gillar bäst.

Är du säker på att det är 110 m/s för DMR? Det låter väldigt lite, semi-snipers brukar traditionellt få göra upp till 158 m/s (eller 140 på Berget).
Läs också denna för massor av bra tips: http://www.airsoftsniperforum.com/43-lo ... r-aeg.html

Som Maercosh säger, piplängden spelar väldigt liten roll i sammanhanget, det är väldigt annorlunda att skjuta en rund boll jämfört med en riktig kula. Det som är viktigt är att cylindervolym, piplängd, fjäderstyrka och till viss del kulvikt stämmer överens.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

donniedarko
Inlägg: 23
Blev medlem: sön jun 12, 2016 12:27 pm

Re: Bygga en DMR bösse

Inlägg av donniedarko »

Där ser man. Då är det inte alls som med krutvapen.
Lärt mig något nytt idag också! =)
FRA - den enda myndighet som faktiskt lyssnar på dig!

Quilles
Inlägg: 45
Blev medlem: fre aug 14, 2015 9:16 am

Re: Bygga en DMR bösse

Inlägg av Quilles »

Jo det är 110ms då det är cqb utomhus bana.
Och men ger inte bättre tätning bättre dps med?
M14 hade ju varit drömmen dock förstår jag inte mig på dess gearboxes

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Bygga en DMR bösse

Inlägg av Maercosh »

Du ska ha så tät bössa som möjligt, om du då får för mycket fps så byt till en svagare fjäder.
Ju tätare bössa du har desto bättre kommer skotten gå, varje skott kommer ha samma utgångshastighet och det kommer få dig att träffa målet mycket lättare :D Bygg dig en extremt tät dmr och chrona den, är det för hög fps så köp en ny fjäder(de är ju nästan gratis iaf :lol: )

Quilles
Inlägg: 45
Blev medlem: fre aug 14, 2015 9:16 am

Re: Bygga en DMR bösse

Inlägg av Quilles »

Tack.
Jag skall kolla på hur man tätar nu. Har ni några tips så skriv gärna. Har kollat på om man ändå skulle skaffa en sr25 taiwangun hade en där. Eller om man köper en m16 o kittar ihjäl den :-)

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Bygga en DMR bösse

Inlägg av Maercosh »

Jag tycker Sr25 är riktigt mycket snyggare :D här har du en ganska bra video på DMR https://www.youtube.com/watch?v=ShC6uVE_yHQ
'the holy grail of dmr' ger bra förslag på tätning av bössan

Elestro
Inlägg: 61
Blev medlem: ons maj 06, 2015 1:14 pm

Re: Bygga en DMR bösse

Inlägg av Elestro »

Han använder G&P. Det företaget verkar göra helt underbara produkter! Kostar som fan, men ja, smakar det så kostar det.
Har själv tänkt använda deras Sr25 som plattform för DMR, men ja, tillgänglighet och pengarna..
Senast redigerad av 1 Elestro, redigerad totalt 0 gånger.
Your ass is grass and I have the weed-wacker.

Skriv svar