Airsoft pistol, gevär och övrig utr. Budget runt 6.000 kr

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Bozz

Airsoft pistol, gevär och övrig utr. Budget runt 6.000 kr

Inlägg av Bozz »

Hej!
Har tänkt och köpa pistol, gevär samt övrig nödvändig utrustning.
Vad bör jag tänka på när jag väljer vapen och övrig utrustning?

* pistol (stabil, driftsäker)
* gevär (semi-sniper med lång pipa, stabil, driftsäker, går att bygga vidare på)
* kläder (grön bas)

Ska man välja vapen och kläder efter nation för att säkra att man kan vara med vid vissa spel?
-

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Re: Airsoft pistol, gevär och övrig utr. Budget runt 6.000 kr

Inlägg av Twist »

Har du läst igenom de klistrade trådarna i den här forumsdelen? Där besvaras en de flesta av dina frågor och du får lättare att ställa frågor som faktiskt går att svara på utan att behöva skriva uppsatser som ändå bara upprepar sådant som finns lätt tillgängligt.

Angående gevär så tror jag att du behöver tänka om lite. För det första ska nybörjare helst inte spela med högtrimmade vapen, detta finns det också en tråd om längst upp, och för det andra tycks du tro, som de flesta av oss har trott, att längre pipa är bättre. Pipor längre än en halv meter ger förvisso lite högre utgångshastighet eftersom kulan får längre tid på sig att accelerera men precisionen blir inte bättre än med en kortare pipa. Den blir faktiskt oftast sämre. Ungefär samma sak gäller tighta pipor. Det där med att tight pipa ger bättre precision gäller skarpa vapen, inte airsoftmarkörer. Det är därför till exempel PDI har en prestanda-pipa på 6.01 och en precisions-pipa på 6.05.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar