Köpt G/P M249, Har några frågor!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Mathias
Inlägg: 13
Blev medlem: tor aug 20, 2015 9:40 am

Köpt G/P M249, Har några frågor!

Inlägg av Mathias »

Vet någon vad för fjäder som sitter i den, hittar inte information!

Varit sjuk, skulle vilja krona den, vet någon vad den ligger på 7,4 volt batteri?

Vad ligger max gränsen på spel och milsim?

Jag ser mycket ifram i helgen att spela hoppas jag, om inte jobbet , ger mig extra jobb :lol: :lol: :mrgreen: :shock:

Är tacksam för svar

Mathias Johansson

Reppan
Inlägg: 29
Blev medlem: tis dec 08, 2015 4:56 pm

Re: Köpt G/P M249, Har några frågor!

Inlägg av Reppan »

Hittade den på Evike och tydligen så har den i styrka enligt Evike ~350 till 390 fps.

Begränsningar på spel och milsim varierar men de flesta använder sig av VSAF trimtabell. Läs paragraf 11

Batteri styrka i volt styr inte hur starkt en AEG skjuter utan hur snabbt den skjuter.

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: Köpt G/P M249, Har några frågor!

Inlägg av Herr Nilsson »

1: Omöjligt att veta exakt, är den ny diffar det alltid lite, är den köpt begagnad kan det sitta allt från m85 till m190 i den.
2: Kommer chrona exakt lika mycket med ett 7,4 batteri som ett 11,1 som ett 9,6. Batteriet drar bara bak fjädern. Det är fjädern som påverkar.
3. VSAF som tidigare hänvisats.

4. Hoppas du kommer iväg på spel och får lira med bössan! Kul med understöd!
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Mathias
Inlägg: 13
Blev medlem: tor aug 20, 2015 9:40 am

Re: Köpt G/P M249, Har några frågor!

Inlägg av Mathias »

Tack för svaren, Så 10 meters säkerhets avstånd, jag ser att machine gevär har lite högre tillåtelse än Aeg,

Vi ses på klacken!

Mathias

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Köpt G/P M249, Har några frågor!

Inlägg av ohman »

Mathias skrev:jag ser att machine gevär har lite högre tillåtelse än Aeg
Eh? Va?

VSAF-tabellen pratar endast om utgångshastigheter och säkerhetsavstånd, det spelar ingen roll om du spelar med en 20 kg fordonsmonterad kanon eller en MP5K. Tabellen gäller alla oavsett modell.

Så du kan rent tekniskt trimma din M249 till att göra 158 m/s, men får då inte längre skjuta automateld för då är den en semi sniper (och ger dig antagligen konstiga blickar av medspelare), eller trimma ner den till 100 m/s eller under och den är då en CQB-bössa.

Säkerhetsavståndet (och hurvida du får skjuta auto eller inte) styrs alltså av utgångshastigheten (eller mer korrekt anslagsenergin) och inget annat. Vapentyp har inget med tabellen att göra :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Oiric
Inlägg: 119
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:13 am
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008
Ort: Stockholm

Re: Köpt G/P M249, Har några frågor!

Inlägg av Oiric »

Välkommen till hobbyn!

Här ser du reglerna som gäller för just Klacken. https://airsoftsverige.com/forum/viewto ... 677#p22845

Om du inte vet hur hårt din bössa går så fråga i anmälningstråden för Klacken om någon har en chronograf att låna ut så att du kan ta reda på ditt säkerhetsavstånd med hjälp av den "tabell" som finns i regeltråden. Anmälan för denna lördag finner du här.


Kom ihåg att vara lite snäll och kläm inte autoskurar på korta avstånd. Blir väldigt lätt sura miner på folk om man gör detta.


Lycka till och mycket glädje!

Mathias
Inlägg: 13
Blev medlem: tor aug 20, 2015 9:40 am

Re: Köpt G/P M249, Har några frågor!

Inlägg av Mathias »

Tack, för svaren, ingen fara , kort avstånd använder jag min pistol, skrev på nybörjare forum, för att man får snabbare svar!!!

Bössan är nyinköpt från evike, sprillans ny, har spelat på klacken tidigare i år, samt förra året. Min gevär klappade ihop, jag märkte att
gillade skuta mycket med automat. Men jag kan inte hitta vad fjädern ligger på, hittar inte specen, inte ens från tillvärkaren.

Bara påståendet att den går 60 meter, vilket låter trevligt. Vi ses på klacken.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Köpt G/P M249, Har några frågor!

Inlägg av Twist »

Jag googlade på den och i den första butiken stod det att utgångshastighet med 0.20 är 390 FPS, dvs ~120 m/s. Du ska dock ta det med en nypa salt eftersom det kan avvika rätt mycket från fjäder till fjäder, även om det är samma tillverkare och samma batch. Chrona den innan du spelar med den eller hantera den som om den gjorde 150 m/s@0.20.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar