Vad är rekommenderad m/s/fps?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Zarru
Lag / förening: Orten Ops
Aktiv sedan: 2013

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av Zarru »

Som många redan skrivit så kommer din pistol nog inte vara det effektivaste i just skogen.
Men skit i det, testa olika spelstilar med glocken, spring fort som fan, ducka och rulla fram eller lobba ett magasin.
Viktigt att tänka på är att det är en hobby och inte på riktigt, ibland är det svårt att komma ihåg :D

Jag tycker att du ska ta med allt du vill testa till Klacken på Lördag. Kolla även runt med de andra spelarna på plats och se om dom har några tips på vapen eller spel som passar dig i smaken. Har du tur kanske någon har en extra bössa som du kan testa, då får du se skillnaden och avgöra själv.

Om man (inte bara TS) tycker att highcap är skit så kan man välja att åka på event och spel som inte tillåter det.
Huvudsaken är att du har kul.

/Z
"Fienden kan dyka upp precis vart som helst, så jag är redo för att trycka av precis när som helst"

Callsign Banjo

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Jag är absolut inte aggressiv och jag vänder mig med bestämdhet emot den typen av personinriktad argumentation. Håll dig till att bemöta argument med argument, det räcker gott.

Bakgrunden till att jag tror att du kommer att byta inställning när du har skaffat dig praktisk erfarenhet av airsoft är att jag dels var du, för 15 år sen eller så, och att jag sedan dess har sett tusentals nya människor komma till, och sedermera in i, hobbyn. Det är ett gott statistiskt underlag och utav alla dessa kan de som inte har ändrat uppfattning efter att de har kommit in i hobbyn lätt räknas. Airsoft är helt enkelt lite undflyende på det teoretiska planet men otroligt tillgängligt så fort man sätter foten på ett spel, om man är öppen för det.

När det gäller realism finns det alltid olika perspektiv och realismen kommer aldrig att bli total om hobbyn inte ska vara farlig. Jag tycker inte att det är realistiskt att jag missar dig på 50 meters avstånd för att bara en kula av tre eller fyra träffar med samma precision som en enda kula hade gjort i verkligheten. Du tycker att det är viktigare hur många kulor du får iväg innan du måste byta magasin. Olika perspektiv som är minst lika logiskt giltiga.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

emanueljuandavid

Inlägg av emanueljuandavid »

Jag kommer ha 2 50rd magasin och 2 25rd magasin, kommer ligga i u underläge men jag köt på det.

Eadcruzher

Inlägg av Eadcruzher »

Jag har lirat med bara en pistol och ett par magasin vid flera tillfällen, sluta oroa dig.
Åk ut och lär dig hur airsoft fungerar sen kan du börja fundera på om du behöver mer magasin.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

emanueljuandavid

Bara pistol på folk med AEG mid caps? Min skjuter bara 85 m/s, tror AEGS skjuter 100 eller mer.

Eadcruzher

Inlägg av Eadcruzher »

Bry dig inte om det, om pistolen går långt så är det ingen fara annars får du lära dig att smyga.

Och jag upprepar: Sluta oroa dig.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

kawa

Inlägg av kawa »

m/s behöver som sagt inte spela jättestor roll och alla aegs ligger inte över 100m/s
bra memes

Marcules

Inlägg av Marcules »

Om du vill ha mycket rekyl och ett vapen som låter roligt (högt/mycket) så kolla upp Tippmann M4. Kör en själv och jag älskar det! Den har dock inte fungerade bolt catch så det är ett minus på realismkontot. Och vill man inte köra lufttub (pga realism) så går den utmärkt att spela med bara dess egna co2 magasin (de är dock lite smådyra, mycket billigare än GBBR magasin, men kostar som de dyrare aeg magasinen). Och då blir det också lite halvdyrt med 12g co2 tuberna om man inte köper dem i bulk.

En fördel med Tippmannen är att den antingen kör på co2, som sagt, eller på hpa (tryckluft). Så den klarar av det svenska klimatet mycket bättre än GBBR:er. Körde min i stråssa i början på mars i minusgrader helt utan problem (hpa).

Kolla lite videos på Youtube vettja, det kanske faller dig på läppen.
-:Skogsfrisk:-

emanueljuandavid

Tack Marcules :)

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Några av mina roligaste spel jag varit på har varit med enbart co2-pistol eller 3skotts springer hagel.
Motståndarlaget hade främst karbiner men det var inget problem (Semi-only på hela bana dock, jämnar ut fältet något)

Kör på! Du kommer hinna köpa å byta vapen många gånger om du stannar inom hobbyn :)

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Skriv svar