Vad är rekommenderad m/s/fps?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av emanueljuandavid »

Funkar CO2 magasin till en GBB pistol?? Jag trodde dem hade olika sorters interna?

[quote="Vaksai"]Köp CO2 mag till din G17.

Vaksai
Inlägg: 154
Blev medlem: ons okt 02, 2013 10:02 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av Vaksai »

Det finns co2 mag till we g17 om jag kommer ihåg rätt.

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av emanueljuandavid »

Jo det finns men skiljer inte interna delar från en GBB och en CO2 pistol?

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av 700mb »

emanueljuandavid skrev: Jag tror inte jag frågar för mycket men det skulle vara häftigt om airsoft hade ännu kraftigare rekyl då det är den största skillnaden från ett riktigt vapen. AEG blir som när jag ägde Nerf om man tar bort hur Nerf var så färgglada, det är så jag ser på det.
Du pratar mycket skit med tanke på du inte har spelat överhuvudtaget!

Eldriva gevär är ett system som har visat sig vara väldigt effektiv, de fungerar i både varma och kalla temperaturer samt du kan få den väldigt pricksäker. Oreglerade gasvapen som du pratar om funkar mycket sämre på dessa två punkter.

Det finns eldrivna gevär med större realism såsom ptw med sista skottspärr eller Bolt m4 med väldigt bra rekyl.

Anledningen varför folk använder aeg som "nerf maskingevär" är pricksäkerhet genom kvantitet. Airsoft kulor kan bete sig lite hur som helst i vind och även om man siktar mot sitt mål kan de missa och därför fortsätter man skjuta tills målet är nere. Du själv kommer märka detta kraftigt med en oreglerad gas pistol utan justerad hopup?

Den bild jag har fått utav dig är att du är arrogant och allmänt dryg. Om du har tänkt att passa in i hobbyn rekommenderar jag att du visar mer respekt då Aegs utgör mer än hälften utav vår hobby.

Novice
Inlägg: 7
Blev medlem: sön jun 17, 2012 7:47 pm

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av Novice »

Håller med föregående talare om att för bästa upplevelse på skogsspel så skulle du vinna på att spela med en AEG istället i början, för det är fakta att pistolen du har inte går att jämföra med andra skogsanpassade vapen. Med det sagt så tycker jag att det allra bästa du kan göra är att dra ut i skogen och prova grejerna på ett helgspel. I slutänden så är det du själv som bestämmer över din airsoftupplevelse och du kanske kommer ha jättekul ändå. I mina öron låter det i alla fall bättre att du spelar med en pistol med karbinkit än att du tar ut en otrimmad kinasniper som skjuter snett.

Du kommer ha sämre förutsättningar, men om du lär dig att placera dig på platser där distansen till dina motståndare är mindre och där du är dold och skyddad så kan du nog spela hyfsat ändå.

Skulle du sedan komma ut och upptäcka att du inte är nöjd med hur grejerna presterar, fråga någon på plats om de har en AEG att låna som du kan spela med. Jag tror inte du behöver kasta sakerna du köpt i soptunnan, det tror nog ingen annan här heller. Men du kanske kommer vilja komplettera din utrustning när du har råd.

kawa
Inlägg: 62
Blev medlem: tis mar 29, 2016 5:52 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av kawa »

Känns inte riktigt som att du lyssnar på råd och tipsen alls och har bestämt dig att spela med din glock, och tror tyvärr att du kommer bli besviken
bra memes

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av emanueljuandavid »

Kawa jag har lyssnat på alla råd och mycket har gett mig en bredare syn men jag vill inte spela airsoft med en AEG, möjligtvis någongång framöver om jag känner för det men jag vill testa min först.

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av emanueljuandavid »

Kawa jag har lyssnat på alla råd och mycket har gett mig en bredare syn men jag vill inte spela airsoft med en AEG, möjligtvis någongång framöver om jag känner för det men jag vill testa min först.

Jag har hört detta argument förut och jag förstår inte varför inte alla bara köper real cap magasin så det blir balans och ammunition faktiskt spelar roll. Vad är meningen men ett understöds vapen om alla funktionar som en? Och en sniper har ingen chans med bbs flygande i en evighet på en då deras magasin är överlägsna med 100+.

Jag har min åsikt om AEGs, jag pratar inte skit utan har läst på om dessa saker och hört från andra källor. Jag ber om ursäkt för att jag var otrevlig med att kalla dem nerf, det jag menar är att jag skulle inte vilja köpa ett realistiskt liknande airsoft som inte känns alls som en riktig, dvs rekyl, ammunition, funktioner. Det är anledningen till att jag vill spela airsoft, att simulera riktiga vapen. Jag ber också om ursäkt om jag lät arrogant och det kanske jag var, jag är bara skeptisk om AEGs.

[quote="700mb"]Anledningen varför folk använder aeg som "nerf maskingevär" är pricksäkerhet genom kvantitet. Airsoft kulor kan bete sig lite hur som helst i vind och även om man siktar mot sitt mål kan de missa och därför fortsätter man skjuta tills målet är nere./quote]
Senast redigerad av 1 emanueljuandavid, redigerad totalt 0 gånger.

Vander
Inlägg: 42
Blev medlem: tis jul 22, 2014 1:14 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av Vander »

Du behöver inte spela med eller emot personer med highcaps. Även dessa kräver någon form av interaktion (t.ex. dra i snöre, spinna, snurra kugghjul) för att fortsätta mata kulor. Egentligen är det bara som att ladda om utan att byta magasin.

Det är också fullt möjligt att delta i airsoftevents där man satt en gräns på magasinkapacitet. Berget, till exempel, tillåter inte high-caps för icke-support vapen, så vitt jag vet.

Och, en prickskytt ligger i det läget du precis nämnt i riktig eldstrid liksåväl som i airsoft. Blir du sedd och strid sker, lär du knappast ha tid och lugn för att sikta in ett prickskyttegevär och eliminera fienden. Snipers arbetar antingen som understöd bakifrån, eller håller sig osedda tills de kan skjuta utan fara.

Förresten; redigera ditt inlägg istället för att skriva ett nytt nedanför det första. Det är enligt reglerna och fyller inte upp tråden mer än vad det borde.

EDIT: Det slog mig att det finns vissa vapen som följer de funktioner du ber om. Dboys har en Kar98k som laddas med 'riktiga', BB-spetsade patroner. Det finns säkert flera som har sådant, men det är rätt mycket pill och du måste plocka upp hylsorna efteråt.
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/dbo ... -tra-10124
Senast redigerad av 1 Vander, redigerad totalt 0 gånger.

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av Maercosh »

Om han vill testa sin glock så låt honom, han återkommer förmodligen när han har testat.

Däremot har du nog kollat lite för mycket airsoftvideos från Amerika, här är det många fält som förbjuder att man laddar mer än ungefär 30skott per magasin, att du måste ha lägre utgångshastighet om du vill ha möjlighet att använda auto. Så så mycket spray&spray möter man nog inte om man ligger med sniper alternativt semilåst karbin på längre avstånd.

Skriv svar