Hallå!
Har ett problem med mitt vapen, greppet och hela gearboxen sitter löst. Går att "rucka" den upp och ner säkert en cm. Har tagit av själva plastgreppet och skyddet uppepå för recivern och man ser tydligt hur hela gearboxen rör sig upp och ner om man trycker lite underifrån. Vad kan det här bero på?
Grepp/gearbox sitter löst (Cyma CM048) Behöver hjälp ASAP
Grepp/gearbox sitter löst (Cyma CM048) Behöver hjälp ASAP
Senast redigerad av 1 NG14, redigerad totalt 0 gånger.
Re: Grepp/gearbox sitter löst (Cyma CM048)
Den sitter liksom inte fast i ramen.
Edit: om ni mer erfarna nu kommer och säger att min fina ak är trasig kommer jag böla!
Edit: om ni mer erfarna nu kommer och säger att min fina ak är trasig kommer jag böla!
Re: Grepp/gearbox sitter löst (Cyma CM048) Behöver hjälp!
TROR jag kan ha löst problemet. Iallafall tillfälligt. Skruvade ur alla skruvar jag kunde hitta, sen så tryckte jag hela skiten till rätt läge och skruvade ner skruvarna medans jag fortfarande tryckte. NÄSTAN all wobble försvann nu. Om ni bara tror att det här är en tillfällig lösning eller att min ak till och med är trasig får ni väldigt gärna skriva några rader om det. Är nybörjare så all input uppskattas!
Re: Grepp/gearbox sitter löst (Cyma CM048) Behöver hjälp ASAP
Min Cyma AKS74U gjorde samma sak, men det ända som håller gearboxen är fire-selector, greppet och hophuset. I detta fall tror jag inte ditt hophus är installerat, vilket resulterar i att den gungar. Kanske har fel, ser gärna bilder för att få bättre uppfattning! 

Cowards die in shame
Lägger upp bilder senare, har lite bråttom nu på morgonen!
Haarax: hur åtgärdar jag isåfall det?