WGC invoice type?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
rasalhauge

WGC invoice type?

Inlägg av rasalhauge »

Drog nyss iväg en beställning från WGC Shop innehållandes lite småfjädrar och annat skit till Glocken. Har dock aldrig beställt därifrån tidigare, och fattade inte riktigt vad man skulle fylla i på invoice type. Googlade runt och hittade ingenting direkt, så jag valde att gå vidare med köpet och valde 100% on invoice. Vad är skillnaden mellan 100% on invoice och 100% with shipment fee on invoice?

Skulle jag ha valt det senare?

För övrigt, hur stor är risken att mina grejer fastnar i tullen när det rör sig om tillbehör till GBB?

Det jag beställt är som sagt var olika fjädrar (recoil och småfjädrar), loading muzzle, avtryckare, slide stop och takedown lever från Guns Modify. Totaltvikt är nog inte mer än max 500g för hela skiten.

muddymess
Inlägg: 48
Blev medlem: fre aug 24, 2012 9:36 pm

Re: WGC invoice type?

Inlägg av muddymess »

Det handlar om vad värdet på packsedeln blir. Det värdet du betalar tull och skatt på.

Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Re: WGC invoice type?

Inlägg av Packe »

Ta aldrig med shipping fee säger jag för då får du tulla på frakten.

Så lite och så lätt är chansen ganska liten, oftast bara vapen som fastnar.
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

rasalhauge

Re: WGC invoice type?

Inlägg av rasalhauge »

Tack båda för snabba svar, skönt att jag inte gjort bort mig helt när jag förlorade min importoskuld:)

kevin94
Inlägg: 37
Blev medlem: tis jan 12, 2016 6:52 pm

Re: WGC invoice type?

Inlägg av kevin94 »

Skakar lite liv i denna tråd.


Så med andra ord om jag väljer invoice 50% menas det då att på 100dollar så står det 50dollar på paketet?

Eller har jag förstått helt fel nu^^ Isåfall så är 50% helt ok att välja va? eller hur gör ni? :)

och btw vilken frakt brukar ni välja och vad kostar den? På sidan står det bara att de mailar en med fraktpriset och det känns lite segt.
Senast redigerad av 1 kevin94, redigerad totalt 0 gånger.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: WGC invoice type?

Inlägg av ohman »

Helt rätt uppfattat. Är det vapen så brukar jag välja ups/dhl, i övrigt spelar det inte så stor roll.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

kevin94
Inlägg: 37
Blev medlem: tis jan 12, 2016 6:52 pm

Re: WGC invoice type?

Inlägg av kevin94 »

Vad brukar den frakten kosta på en gas picka? :) Måste du inte alltid betala tull och moms om du kör ups? Och vilken % brukar du stoppa in? :)

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: WGC invoice type?

Inlägg av ohman »

Tull och moms tillkommer ja. Lika bra att räkna med det. Posten kan välja att inte leverera alls om de listar ut vad det är i paketet och skickar då tillbaka till avsändaren.

Vet ej vad frakten går på, men det kan wgc svara på. % efter samvete :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Voodoo 1
Inlägg: 72
Blev medlem: tis nov 12, 2013 9:35 pm

Re: WGC invoice type?

Inlägg av Voodoo 1 »

Visst kan du nedskriva det deklarerade värde på tullfakturan, men betänk att om det blir strul med paketet som kommer leda till ersättningsärende, så är det också det deklarerade värde man utgår ifrån.
7.62, when diplomacy fails.
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=21614

kevin94
Inlägg: 37
Blev medlem: tis jan 12, 2016 6:52 pm

Re: WGC invoice type?

Inlägg av kevin94 »

ja, tror jag skippar min beställning. De har just nu ett bra pris på Cybergun FNX-45 Tactical för 139dollar istället för 225dollar. Men i slutändan så blir det nog samma pris med tull och moms osv som att köpa den i Sverige. Men det var värt ett försök ^^

Skriv svar