Vill börja med airsoft = frågor

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Thestroyer

Vill börja med airsoft = frågor

Inlägg av Thestroyer »

Hej
Är ny här och ny inom ämnet, men vill hemskt gärna börja spela airsoft. Har redan en gbb sig sauer p229 som jag övar lite precision med(nåja). Som rubriken säger har jag ett gäng frågor.

1. Först av allt behöver jag råd ang bössa. Är nästan helt säker på att jag vill ha en ak5c. Har hittat lite olika återförsäljare med lite varierande priser. Men varför kostar den 3995kr på cabom och över 5000 hos tex frysen? Vilken variant ska man satsa på? 100ms eller 130ms. Vad jag förstått så funkar inte 130-modellen för cqb-spel? Är dock öppen för förslag på andra bössor. Budget för bössa exklusive tillbehör ligger på runt 5000kr.

2. Kommer finnas i Växjö-området höst, vinter och vår samt i Örebro-området på sommaren. Så skulle uppskatta kontakt med folk som kan släpa med mig på nåt spel. Mentor? :). Planen är isåfall att köra igång till sommaren.

3. Sen har jag en liten fråga ang min tidigare nämnda sig sauer. Övningsskjuter på sånna där luftgevärstavlor på ca 7 m. Använder 0.20 kulor. Dock så träffar den typ 5-7 cm under den punkt jag siktar på på detta avstånd. Har provat ändra hopupen lite fram och tillbaka men får inte till det. Träffbilden i sig är tight och fin men som sagt låg. Kanske är det nåt man får leva med? Det är ju trots allt en leksakspistol. Om jag använder 0.12 kulor så träffar de aningen högre men med lite mer spridning.

Det var allt jag kan komma på just nu. Mycket tacksam för svar
//Niklas

Thestroyer

Re: Vill börja med airsoft = frågor

Inlägg av Thestroyer »

Maercosh skrev:Inga problem med taiwangun, det är från polen så du slipper betala tullen. Leveras med UPS poå 7 dagar, gratis frakt över 1000kr*
Ett vapen som är bra direkt ur lådan är rätt svårt att hitta, iaf som du kommer att nöja dig med. Finns alltid saker du kommer vilja uppgradera.
18 årsgräns för att vara med och spela bara så att du vet (och det gäller överallt)
Ska kolla runt lite där. Jag menar väl mest att jag vill ha nåt som duger direkt ur lådan i början. Sen får jag väl nörda ner mig i diverse uppgraderingar när jag blivit varm i kläderna :).
Haha jag är 30 så jag kanske är för gammal istället ;)

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Thestroyer skrev:Tack så mycket alla. Ni är ju helt underbara på att svara snabbt här. Då får det nog bli en ak5c m100
Du kan vara intresserad av följande recension:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 03#p186903
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Thestroyer

Inlägg av Thestroyer »

En ny liten fråga. Snart när det börjar bli varmare ute så skulle jag ju gärna vilja ge mig ut i skogen för diverse provskjutningar. Hur bör man tänka här och vad gäller? Har tidigare varit i tjejens pappas skog. Men den ligger långt ifrån där jag bor. Får man bara ge sig ut och skjuta hur som helst i vilken skog som helst? Kommer naturligtvis använda bio-kulor.
Tänkte så man inte skrämmer ihjäl nån bärplockare eller förargar nån skogsägare.

Maercosh

Inlägg av Maercosh »

Du måste ha markägarens tillåtelse

mouse
Admin

Inlägg av mouse »

Jag hade inte köpt G&G's AK5c igen om jag så fick den för 1000kr. Vårt lag köpte in 4-5st när den lanserades. Alla har krånglat.
Inte värd de 4000kr man betalade för den.
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram

Skriv svar