Problem med min bösse

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Quilles

Problem med min bösse

Inlägg av Quilles »

Hej alla plastkastare.

Jag har fått ett väldigt konstigt fel på min bösse. Jag har försökt och vrida och vända på det så mycket jag kan men hittar ej felet så hoppas ni kan hjälpa mig.
Bössan som är en G&P M4 har funkat som en dröm fram tills nu. Har lirat med ett 11.1 lipo och den har funkat perfekt.

Men nu när jag väl skall använda den så funkar den hur bra som helst när man inte har batteri i. Men när man drar in ett magg med bulor så blir den segare och segare tills den knappt skjuter alls. Tar man ut magget då så hör man verkligen bössan kämpa för att dra fjädern. Och tillslut så känns det som all kraft i batteriet försvinner. Stoppar man in nytt batteri så är det samma sak där. Man hör hur bössan verkligen kämpar med att dra bak fjädern och det går segt.

Först trodde jag det hade med ett stopp i pipan som gjorde så att luften inte kom ut som den skulle. Så bytte pipa och försökte rensa och skruva om hophuset.

Så hoppas ni vet vad det kan vara för fel. Försökt och förklara så mycket jag kan. Men svarar gärna på frågor.
Vill verkligen få den och fungera. Älskar den men hoppet inom mig håller på och ge sig snart.

Tacksam för svar

700mb

Re: Problem med min bösse

Inlägg av 700mb »

Jag skulle gissa på att avtryckarkontakterna är helt utbrända, vilket lät händer med 11.1 lipo utan mosfet. Byt kontakterna samt installera en mosfet för att undvika samma problem i framtiden.

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Har du testat ett annat nyladdat batteri?

Quilles

Inlägg av Quilles »

Japp det har jag. Flera stycken.
Ibland så funkar den i dry fire fast den låser sig i semi. Fast har planerat på mosfet. Skall bara hitta en vänlig själ som kan installera det till mig.
Sist jag sköt den så blev handtaget ganska varmt med om det kan ge mer ledtrådar

700mb

Inlägg av 700mb »

Av nyfikenhet, vad använder du för batteri? Mah, C värde.

mouse
Admin

Inlägg av mouse »

Vänligen missbruka inte citat-funktionen
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram

Tomato