cm028a vs cm520 Första AEG

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Getrektm8

cm028a vs cm520 Första AEG

Inlägg av Getrektm8 »

Hej,

Jag ska köpa mitt första vapen och börja spela airsoft nu på gamla dagar.

Jag hittade Cyma 520 på Taiwangun för ca 800 SEK och har kikat på en del recensionen där recensenterna menar att detta är ett bra nybörjarvapen för utomhusbanor.

Men kan ett vapen för en så billig peng verkligen vara bra? Någon som har erfarenhet av bössan? Kan definitivt tänka mig att gå upp till Cyma 028 (ca 1000 SEK) om den är presterar bättre (att den träffar bättre osv).

Vad tror ni? Tack på förhand för er tid.

Kan lägga till att jag ska köra i storstockholmsområdet (mest utomhus om jag förstått det rätt).

Allt gott,
Oskar

JonathanRL

Re: cm028a vs cm520 Första AEG

Inlägg av JonathanRL »

CM 028 är en av CYMAs mest beprövade modeller. Den är riktigt bra och varför man öht skulle få för sig att göra en nybörjarvariant av den är bortom mig. Jag tror det här är ett sådant fall där det kan vara värt att lägga mellanskillnaden. Kolla dock Köp och Sälj på Facebook eller här på AirsoftSverige - Bra AKs brukar inte gå på alltför mycket och begagnat kan ge dig en hel del prisvärda vapen.

Om jag var du skulle jag dock övervägt att lägga ytterligare en slant och köpa BOYIs AK eller någon av de dyrare CYMA Modellerna. Du kommer få betydligt mycket mer för dina pengar även om du behöver spara lite till.

http://www.taiwangun.com/en/electric-ai ... aign-id=19
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Getrektm8

Inlägg av Getrektm8 »

Tack för svar!

Blir nog 028:an :)

/ Oskar

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Bara för att vara sån, går du upp liiiite lite till så hamnar du på en bra mycket bättre grund att utgå ifrån.
Cm.040 serien är i full metall där det ska vara, vissa delar även i stål.
Cm.028 är (eller var iaf) till stor del av plast i kroppen etc

Dessutom så är cm.040 lättare att sälja i andra hand än cm.028 om du ändrar dig längre fram :)

Mina 2 cent.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Getrektm8

Inlägg av Getrektm8 »

Menar du denna? http://www.taiwangun.com/en/electric-ai ... aign-id=19

Isf är det ju gaanska mkt mer jag går upp (procentuellt iaf). Ca 600 SEK mer.

Eller räknas denna modell också som en 040? (nybörjare deluxe). http://www.taiwangun.com/en/electric-ai ... aign-id=19

Vänligen,
Oskar
Senast redigerad av 1 PFT Hagbard, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Citera inte en massa i onödan, tack!

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Om du söker på "cm.040" på taiwangun så får du upp iaf 8 olika modeller med det modellnumret (och bokstav).
Alla dom är mer upphottade materialmässigt än dom 2 modeller du tittat på tidigare. Alltså Stål, aluminium och polymer.
Dom följer även VFC's design, vilken är bättre än TM (som tidigare cyma är kloner på)

Allt kommer ju ner till hur mycket du är villig att betala initialt.
Internt kan man uppgradera vilken bössa som helst (med enstaka konstiga undantag givetvis) i efterhand.
Externt blir det aningen svårare/dyrare att byta ut stora delar som reciever efteråt.
Köper du en cm.040 eller högre direkt så har du en externt trevlig bössa att bygga vidare på (Internt också för den delen, brukar vara arbetshästar direkt ur kartong)

Klart man vill betala så lite som möjligt för så mycket som möjligt, men på denna prisnivån så kan det vara hårfint mellan OK kvalité och rent skräp :)

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Skriv svar