Tips och råd innan köp utav denna bössa?
Tips och råd innan köp utav denna bössa?
Hej
Har suttit i timmar och läst på. Och nu har jag hittat en bössa som jag tror kommer bli bra för mig som nybörjare. Men först innan jag drar ut plånboken så tänkte jag kolla med er ifall det är ett bra köp eller inte.
Det jag tänkte köpa är en CYMA 028A AK47 Tactical rails http://www.taiwangun.com/en/electric-ai ... aign-id=19.
En till fråga, nu när jag ändå är igång och köper, vad är nödvändigt att köpa precis nu. Extra mags tar jag senare då säsongen har inte börjat än. Tack
Har suttit i timmar och läst på. Och nu har jag hittat en bössa som jag tror kommer bli bra för mig som nybörjare. Men först innan jag drar ut plånboken så tänkte jag kolla med er ifall det är ett bra köp eller inte.
Det jag tänkte köpa är en CYMA 028A AK47 Tactical rails http://www.taiwangun.com/en/electric-ai ... aign-id=19.
En till fråga, nu när jag ändå är igång och köper, vad är nödvändigt att köpa precis nu. Extra mags tar jag senare då säsongen har inte börjat än. Tack
Re: Tips och råd innan köp utav denna bössa?
Svar angående bössan fick du i din andra tråd vilket summerades med att CM.040-modellerna är bättre.
Ett tips är väl att du ber TWG att trimma ner den till 100 m/s (vilket de gör gratis) om det är ditt enda vapen, annars kommer du vara låst till utomhusspel eftersom de skjuter för hårt för inomhusspel.
Det är inget speciellt du "måste" köpa, men följande är trevligt att ha:
* Väst/chestrig med fickor för magasin
* Ett bättre hop up gummi, t ex detta: http://www.taiwangun.com/en/hop-up-rubb ... aign-id=14
* Mid cap magasin x 5
* Ordentligt batteri (7.4V Lipo) med en smart charger (ett måste för lipo, annars blir det otrevligt)
Ett tips är väl att du ber TWG att trimma ner den till 100 m/s (vilket de gör gratis) om det är ditt enda vapen, annars kommer du vara låst till utomhusspel eftersom de skjuter för hårt för inomhusspel.
* Ett bättre hop up gummi, t ex detta: http://www.taiwangun.com/en/hop-up-rubb ... aign-id=14
* Mid cap magasin x 5
* Ordentligt batteri (7.4V Lipo) med en smart charger (ett måste för lipo, annars blir det otrevligt)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Den enda som vet vad du vill ha är du själv, och du verkar inställd på en mer tacticool bössa.
Min rekommendation är att börja med något lite mer basic (externt d.v.s.) innan du kastar på räls och tillbehör till höger och vänster.
I min värld är en bössa inte komplett när man ej kan få på något mer, utan när det inte finns mer man kan ta bort.
Min rekommendation är att börja med något lite mer basic (externt d.v.s.) innan du kastar på räls och tillbehör till höger och vänster.
I min värld är en bössa inte komplett när man ej kan få på något mer, utan när det inte finns mer man kan ta bort.
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.
PostNord FAQ
Tjena eftersom kärleken för "Marines" stilen inte är så stor så hade jag tänkt köra en version av lite modernare terrorist/taliban. Med modern menar jag att kommer ha vanliga kläder med en NcStar chest rig och det är det enda jag kommer ha i form av förvaring. Sen kommer vi till vapnet, anledningen till att jag vill ha rails är för att jag i framtiden ska kunna lägga till olika attachments.Wiggen skrev:Den enda som vet vad du vill ha är du själv, och du verkar inställd på en mer tacticool bössa.
Ja det var ett sånt svar jag var ute efter... lite mer om vad jag ska beställa med vapnet. Jag vet att jag ska köpa nåt över 0.28 modellen men jag är nybörjare så vet jag inte ifall jag kommer stanna länge i sporten så jag vill inte lägga ut mycke pengar. Men om jag köper en billig men ändå bra bössa så kan jag ändå köpa delar som gör sen bättre.ohman skrev:Svar angående bössan fick du i din andra tråd vilket summerades med att CM.040-modellerna är bättre.
* Mid cap magasin x 5
En fråga om hur forumet. Hur tar jag bort eller låser en tråd ?
Det gör du inte, det är ett forum. Andra som är intresserade kan läsa och eller fortsätta på tråden som de önskar.
Gällande uppgraderingar: Det är själva konstruktionen av vapnet som är bättre på 040, alltså hur det är uppbyggt, inte bara det som sitter internt. Men om du fastnar för airsoft så lär det inte spela någon större roll vad du börjar med, du kommer mest troligt köpa fler vapen innan du är klar
Gällande uppgraderingar: Det är själva konstruktionen av vapnet som är bättre på 040, alltså hur det är uppbyggt, inte bara det som sitter internt. Men om du fastnar för airsoft så lär det inte spela någon större roll vad du börjar med, du kommer mest troligt köpa fler vapen innan du är klar

ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Det har jag sett mycket av hihihi.ohman skrev:Det gör du inte, det är ett forum. Andra som är intresserade kan läsa och eller fortsätta på tråden som de önskar.
Nu när jag vet vilken bössa jag ska köpa så undrar jag om jag behöver en picka också eller kan jag bara köra med en rifle. Sedan vet jag inte riktigt ifall jag kommer att passa in eftersom det stället jag kommer att spela på. Alla där har full spec ops utrustning och radio och allt det där. Behöver jag radio etc ?
Om du ser till att få bössan att gå 100 m/s med 0.20 (1J) behöver du inte ett sidearm egentligen då du får ett säkerhetsavstånd på 0 m. Vänta med inköp av sidearm tills du vet att du vill fortsätta. Radio är också trevligt, men inte ett måste, jag skulle vänta med det också tills du vet om du vill fortsätta med airsoftandet.
När det gäller att passa in, det viktigaste är att du själv känner dig bekväm i det du spelar i. De flesta som pysslar med airsoft är glada och trevliga människor som inte är så bekymrade över vilken gear du har. Efter ett tag kommer du springa på folk som du känner att du passar ihop bra med och kommer troligen då välja att anpassa din utrustning efter den stil de kör med. Så sammanfattningsvis, ta det lungt, åk ut och spela, träffa roliga människor, köp ny utrustning när du vet vad du vill spela som.
Och en sista punkt (innan någon admin kommer in och säger åt dig), sluta citera hela meddelandet i posten ovanför
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =31&t=2542
När det gäller att passa in, det viktigaste är att du själv känner dig bekväm i det du spelar i. De flesta som pysslar med airsoft är glada och trevliga människor som inte är så bekymrade över vilken gear du har. Efter ett tag kommer du springa på folk som du känner att du passar ihop bra med och kommer troligen då välja att anpassa din utrustning efter den stil de kör med. Så sammanfattningsvis, ta det lungt, åk ut och spela, träffa roliga människor, köp ny utrustning när du vet vad du vill spela som.
Och en sista punkt (innan någon admin kommer in och säger åt dig), sluta citera hela meddelandet i posten ovanför

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =31&t=2542
Citera inte långa texter i onödan. Oftast duger det bra med att skriva nicket på personen som du vill adressera inlägget till före ditt svar.
Citatfunktionen är till för att tydligt visa vad man hänvisar till i ett annat inlägg. Om man då citerar hela inlägg eller bilder så blir det istället svårare att ta till sig det som står i en tråd. Därför är det förbjudet att citera hela inlägg eller bilder om det inte är absolut nödvändigt för att läsaren ska kunna förstå till vem eller vad man syftar.
Det är även förbjudet att citera inlägget direkt ovanför sitt, eftersom det är underförstått att det är föregående inlägget man syftar till om man inte skriver något annat. I undantagsfall kan det dock vara nödvändigt att citera en eller flera små delar av ett långt inlägg för att tydliggöra vilken eller vilka delar av inlägget det är man svarar på.
Oj... jag är ny till forum grejen. Ska det se ut här eller ?
Jag har inga frågor för tillfället så jag kommer inte posta så mycke. Vill tacka dig för du spenderar din tid för att hjälpa mig. Återkommer ifall det är något.
Jag har inga frågor för tillfället så jag kommer inte posta så mycke. Vill tacka dig för du spenderar din tid för att hjälpa mig. Återkommer ifall det är något.

Läs gärna igenom reglerna för framtida referens, men det är fullt förståeligt att saker blir lite fel när man är ny.
Är det en tråd med många svarande och man bara vill rikta sitt svar kan man skriva såhär:
Vill du bolla idéer eller få råd så är forumet guld, men kör ett varv bland gamla trådar och se om du får svar på din fråga där. Chansen är att någon redan stått inför samma dilemma och fått svar. Glatt plastkastande på dig!
Är det en tråd med många svarande och man bara vill rikta sitt svar kan man skriva såhär:
När det kommer till val av bössa och utvecklingsmöjligheter så förstår jag om du vill ha möjlighet att testa dig fram till vad som passar, men jag rekommenderar ändå att man börjar med något basic och byter ut externa delar till liknande med rails om man kommer på att man vill ha något där. När det kommer till AK-varianter så kör jag helt standard externt, men vill jag så byter jag ut gasblocket mot ett med räls för att kunna montera ett rödpunktssikte och ficklampa.@användaren man vill svara till:
Vill du bolla idéer eller få råd så är forumet guld, men kör ett varv bland gamla trådar och se om du får svar på din fråga där. Chansen är att någon redan stått inför samma dilemma och fått svar. Glatt plastkastande på dig!
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
PostNord FAQ