magasin till PJ4 CASV

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
simon64
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jan 24, 2016 6:50 pm

magasin till PJ4 CASV

Inlägg av simon64 »

Tjena!
Undrar om någon skulle kunna länka till vilket magazine som passar till PJ4 CASV.
MVH Simon

Novice
Inlägg: 7
Blev medlem: sön jun 17, 2012 7:47 pm

Re: magasin till PJ4 CASV

Inlägg av Novice »

Det är standard AEG M4 mag såvitt jag kan se. Taiwangun har flera paketerbjudanden på Dboys mag i metall i både 130 och 60 skotts utförande.
http://www.taiwangun.com/en/magpack-5x- ... aign-id=19
http://www.taiwangun.com/en/magpack-5x- ... aign-id=19

Finns även som 10-pack om du vill ha fler ändå. Jag har kört med 130 skotts Dboys mag i mina bössor rätt länge och jag tycker de funkar bra. Inga problem med matningen eller så. Min PJ16 har ganska bred magasinbrunn däremot och då de kan sitta löst och skramla så rekommenderar jag, om du upptäcker att det är lika för dig, att du drar lite eltejp runt magasinen så de sitter ordentligt.

Om du istället är intresserad av realcap mag (30 skotts) så vet jag inte om Taiwangun har några, men det du är ute efter är i varje fall magasin med samma "läpp" som dem som du ser på bilderna i mina länkar. Detta gäller även om du skulle vilja ha magasin med ett annat utseende som ska kunna passa till din bössa. G&Gs AK5C magasin och PMAG är ett par exempel som ser annorlunda ut men passar.

Sen finns det ju olika typer av high-cap mag också, både med kugge på undersidan som du kanske redan har sett och med snöre, men jag och de flesta andra inom hobbyn skulle nog säga att du får det roligare med midcaps då du får göra lite tacticool magbyten under spel då :) Om du hellre vill att det ska vara realistiskt, finns som sagt real-cap.

simon64
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jan 24, 2016 6:50 pm

Re: magasin till PJ4 CASV

Inlägg av simon64 »

Okej. Tack för snabbt svar :)

Mr_Noob
Inlägg: 5
Blev medlem: fre jan 15, 2016 4:18 pm

Re: magasin till PJ4 CASV

Inlägg av Mr_Noob »

Tänke rekommendera att inte köpa dom här magasinen. Jag gjorde det till min PJ4 CASV och tycker att dom sitter för löst och låter när man rör på vapnet.

simon64
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jan 24, 2016 6:50 pm

Re: magasin till PJ4 CASV

Inlägg av simon64 »

Okej. Då vet jag. Vet att det inte hör till tråden men skulle du rekommendera pj4 casv eller ska man satsa på något annat?

Mr_Noob
Inlägg: 5
Blev medlem: fre jan 15, 2016 4:18 pm

Re: magasin till PJ4 CASV

Inlägg av Mr_Noob »

Jag har inte hunnit använda mitt vapen eller ens provskjuta det. Men själva vapnet känns känns bra och ser välgjort ut på utsidan.
Två saker mitt exemplar får lite minus på är att det bakre flip up siktet var lite dåligt. Själva siktet som man kan variera mellan vanligt läge och längre distans rör på sig när jag ställer in siktet i sidled. Den andra saken är att jag inte kan få hop up luckan att stanna i öppet läge när jag drar i bolten, så jag måste hålla den öppen med ena handen för att ställa in hop uppen.

simon64
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jan 24, 2016 6:50 pm

Re: magasin till PJ4 CASV

Inlägg av simon64 »

Okej då vet jag :D

Novice
Inlägg: 7
Blev medlem: sön jun 17, 2012 7:47 pm

Re: magasin till PJ4 CASV

Inlägg av Novice »

Mr_Noob skrev:Tänke rekommendera att inte köpa dom här magasinen. Jag gjorde det till min PJ4 CASV och tycker att dom sitter för löst och låter när man rör på vapnet.
Du får gärna testa det jag tipsade om i mitt inlägg du också :) Vira ett varv svart eltejp eller liknande runt magasinet strax under det fyrkantiga hålet som mag-catchen hakar i och testa om det sitter bättre. Testa med mer eller mindre tejp runtom tills du känner att magasinen inte vobblar men ändå inte så hårt att det blir svårt att ta loss.

En annan sak man kan prova som jag inte gjort själv ännu är att tejpa inuti magasinbrunnen, men det kan vara lite krångligare att få till har jag för mig.

För övrigt så verkar PJ/A&K genomgående ha ganska stora magasinbrunnar på sina M4 varianter, men om någon hittar grövre mag med bättre passform för dem så är även jag intresserad :)

PJ är annars ett helt ok budgetmärke skulle jag säga. Tyvärr så sprack min gearbox av att det satt en 130 fjäder i bössan från början. Jag skulle rekommendera att inte gå hårdare än 110 fjäder i deras lådor, såvida inte du byter skal/skaffar m-block för annars finns en viss risk att de spricker. Externals är bra för priset annars, och internals kan ju alltid uppgraderas :)

En rulle eltejp är hur som helst en bra investering då den kan användas till annat också och inte kostar speciellt mycket. Finns på Rusta, Biltema, Clas Ohlson t ex.

Skriv svar