Frågor om vapen och västar

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Marcules

Re: Frågor om vapen och västar

Inlägg av Marcules »

Vill du ha en m4:a och köra inne och ute så skulle jag ta en med max 14,5" (ytter)pipa och så quick spring change. Quick spring change är som du själv säger er system för att kunna byta fjäder utan att öppna gearboxen. På vissa går det att byta utan att ta isär hela bössan, och på vissa måste gearboxen ut ur lowern innan man kan byta fjäder (inte svårt, men tidsödande).

Längden på en airsoftpipa har inte jättemycket med precision att göra, det (kanske) hjälper lite, men absolut viktigast är att det är en bra pipa, ett bra hop gummi och en bra hop up.

Jag kollade inte alla dina länkar, men jag kan nog ändå säga med säkerhet att alla bössorna har en hop up.

Personligen gillar jag västar där jag får plats med mycket saker (eftersom jag alltid bär runt på en massa onödigt), men många gillar så lätta västar som möjligt där bara det absolut nödvändigaste får plats (magasin, radio och någon granat typ). Det är individuellt.

Ajuste, du kommer behöva fler än två midcaps, jag skulle säg att absolut minimum är 6st. Men de billigaste m4:a midcapsen kostar under 100:- styck, så det blir inte så dyrt ändå.
-:Skogsfrisk:-

Thinker

Re: Frågor om vapen och västar

Inlägg av Thinker »

Japp fungerar generellt bra spela i skog med CQB trim, gäller undvika tok öppen terräng utan undervegitation eller skydd (men då vill man mer ha prickskytte gevär ändå).

Det är generellt trevligare med ett mer smidigt/kortare vapen, och du vill gärna ha praktisk batterilösning. Då det är "samma vapentyp" har alla likadana magasin, hantering, hopup och alla ha RAS osv vilket gör det skiljer mindre mellan dem praktiskt sett.

M4 längd är trevligt för allroundbruk, batteri bak är enklare ur mech synpunkt på M4/M16 modeller som du länkat till, men jag personligen gillar inte skjutkolv lösning med batteri i (tjocka och ofta sådär att öppna mm), dock begränsat med alternativ på M4or och det fungerar ok. Smaksak.

Du kommer vilja byta batteri till högre spänning och annan typ, rätt troligt du kommer vilja använda 11.1V lipo om du tänkt köra på våren/hösten för cyklingen sjunker relativt drastiskt med 7.4v Lipo (men fungerar fint varmare dagar). 8.4V NiMH fungerar bara väl med lågtrim och varma sommardagar. Sveriges klimat är annolunda från sydost asien.

Vilken som helst av västarna fungerar, mer smaksak. Dock är radiofickan på AAV FSBE onödigt stor och otymplig (mil typ radio) för du lär skaffa PMR eller vanlig kinaradio som är betydligt mindre och de får väl plats i dubbel magficka eller mindre. Adminplattan uppe är också rätt onödig oavsett väst. Kan rekommendera en magdump ficka samt vattenflaska ficka oavsett väst du skaffar.

Skaffa bra ögonskydd, svettas du mycket rekommenderar jag goggles med dubbel lins (så kallad thermal lens).
This space intentionally left blank

Skriv svar