Tillbaka till airsoft efter 13år :O

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Jakelol

Re: Tillbaka till airsoft efter 13år :O

Inlägg av Jakelol »

BlackGoat skrev:Välkommen tillbaka!

Vanligast är AEG, då det går att få kineskloner för runt 1000-1500 som är fullmetall och 130trim.
GBBR används, dock är nog de flesta gasvapnen på spel pistoler som sidearm.
Det "senaste" är HPA (komprimerad luft) som drivmedel. Låter det intressant, kika på:
Polarstar Fusion engine/Jack
Wolverine SMP/Hydra/Inferno
Tippmann M4 Carbine

Beror lite på vad just DU är ute efter med din bössa. Realism? Driftsäkerhet? prestanda? Pris? Inriktning?
Skulle vilja påstå att det finns ett ganska brett utbud av plattformar att utgå ifrån nuförtiden :)

//BG
Man skulle väl kunna säga att jag är i första hand ute efter realism och sen så kommer driftsäkerhet och prestanda på en väldigt nära andra plats.
När det gäller pris så är jag inte blyg för att punga ut upp mot 8-10.000kr för bössan fast det är klart blir det billigare så säger jag ju inte nej ;)

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

I den prisklassen kan du nästan välja och vraka i det mesta på marknaden, kanske inte nytt dock.
Nästa fråga, hur pass mycket realism är viktigt? :)
Sistaskottspärr? Rekyl? Ljud?
GBBR är fortfarande en av de mest realistiska plattformarna för realism, problemet med dem är ju magasinen som mer eller mindre läcker som standard..
Daytona-Gun och Tippmann har rekyl och även mysigt ljud, men saknar sistaskottspärr som standard (Daytona gun m4 iaf går att fixa på) Dessutom HPA drivna och kräver slang (Tippmanns egna magasin går att använda med co2 patroner och slippa slang)

Systema PTW (Professional training weapon) har sistaskottspärr och riktiga specifikationer, men det är en fancy elbössa i grunden.

Kika runt här på forumet, det finns rätt många underkategorier på vapensidan du kan gotta ner dig i :)

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Erebus

Inlägg av Erebus »

Efter vad jag förstått så står C på LiPo batterier för capacity och visar hur "snabbt" man kan ladda ur batteriet säkert, dvs utan att skada batteriet. Så det borde inte påverka att ha högre eftersom batteriet inte ska ge ifrån sig mer än vad som efterfrågas av motorn.
Man tar C värdet gånger kapaciteten för att få ut hur mycket man kan dra, tex ett 11.1v 2000mAh 10C skulle uträckningen se ut som följande:

2000 mA = 2 A
2 A x 10 = 20 A

Så man kan då dra 20 A kontinuerligt utan att skada batteriet.

Med G&P 7.4v 1200mAh (30C) så borde det alltså betyda:
1200mA = 1.2A
1.2A x 30 = 36A

Alltså att det går att dra 36A kontinuerligt ur det batteriet utan att batteriet skadas.

Det är iaf så jag förstått det när jag läst om det, kan dock ha missat något.

Skriv svar